Gå til innhold

Katteråd ønskes!


vin

Anbefalte innlegg

Vi har en katt på litt over året.

I helga fikk vi en til , men den vi har fra før er utrolig sint og sjalu.

Er det noen som har råd?

Kattungen får jo ikke være i fred , så de springer rundt og knuser halve innvetaret her;o)

Skal vi skille dem fra hverandre i noen dager og så prøve igjen , eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke alle katter som bør ha flere katter rundt seg, noen bør definitivt få være den eneste i huset. Dere kan se det litt ann, la dem venne seg til hverandre. Det er viktig å gi dem begge like mye oppmerksomhet slik at ikke den ene blir sjalu og lar det gå utover den andre. Hvis det ikke fungerer bør dere gi bort den siste dere fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sånn at de driver og etablerer rangordning seg i mellom. Finner ut hvem som er sjef liksom?

Er de samme kjønn? Kanskje de sloss om revir eller no sånt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sånn at de driver og etablerer rangordning seg i mellom. Finner ut hvem som er sjef liksom?

Er de samme kjønn? Kanskje de sloss om revir eller no sånt

Det er en hann og en jente...

Den eldste er jente.

Kan hende det er slik som du skrev !

Takk for tipset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle katter som bør ha flere katter rundt seg, noen bør definitivt få være den eneste i huset. Dere kan se det litt ann, la dem venne seg til hverandre. Det er viktig å gi dem begge like mye oppmerksomhet slik at ikke den ene blir sjalu og lar det gå utover den andre. Hvis det ikke fungerer bør dere gi bort den siste dere fikk.

Kanskje det.

Den vi har fra før er innekatt , og trives ikke ute.

Vi syntes hun var litt "ensom" , og da denne kattungen skulle avlives så syntes vi litt synd på den også!

Får håpe det ordner seg!

Takk for rådet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Stikkordet er å ikke la de være alene. De venner seg til hverandre etterhvert. Litt slossing blir det, og mye skjenning.

Storebror bør få mye kos.

Seperate matskåler! Godbiter til senior.

Og aller viktigst, en vannspray.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stikkordet er å ikke la de være alene. De venner seg til hverandre etterhvert. Litt slossing blir det, og mye skjenning.

Storebror bør få mye kos.

Seperate matskåler! Godbiter til senior.

Og aller viktigst, en vannspray.

Vannspray?

Spraye på dem når de sloss?

Takk for rådene !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Vannspray?

Spraye på dem når de sloss?

Takk for rådene !

Vannspray er alfa og omega når det gjelder katter.

Spesielt siden de blir redd for vannsprayen, og ikke deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det.

Den vi har fra før er innekatt , og trives ikke ute.

Vi syntes hun var litt "ensom" , og da denne kattungen skulle avlives så syntes vi litt synd på den også!

Får håpe det ordner seg!

Takk for rådet!

Innekatter blir ofte ensomme, og bør ha en kamerat. Det er jo klart en fordel at kameraten er et søsken, eller i det minste at de har bodd i huset like lenge. Huset ditt er nå den første kattens territorium, og det kan bli problematisk. Jeg antar de prøver å finne sine nyee plasser i forhold til hverandre.

Forøvrig støtter jeg vannspray-ideen til papirtiger. Vi bruker det på vår katt, og det fungerer utmerket. Utrolig hva man kan lære de små rakkerne. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innekatter blir ofte ensomme, og bør ha en kamerat. Det er jo klart en fordel at kameraten er et søsken, eller i det minste at de har bodd i huset like lenge. Huset ditt er nå den første kattens territorium, og det kan bli problematisk. Jeg antar de prøver å finne sine nyee plasser i forhold til hverandre.

Forøvrig støtter jeg vannspray-ideen til papirtiger. Vi bruker det på vår katt, og det fungerer utmerket. Utrolig hva man kan lære de små rakkerne. :-)

Ja, gjett om jeg kommer til å få bruk for vannspray.... Skal ta inn 2 katter om ca. 2 ukers tid. To brødre ;-) Tror nok at vannsprayen må stå fremme den første tiden ja ;-) Nå skal jeg ikke ha katter som går på bord....!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannspray?

Spraye på dem når de sloss?

Takk for rådene !

Vannspray er noe sabla tull. Ikke spray dem da, uff.

Jeg fikk en ny kattunge engang mens jeg hadde en fra før. Han også ble veldig sjalu, så han stakk av. Jeg fant han etter et par uker og tok han hjem, men han ville ikke være mer hos oss. *trist*

Jeg skal aldri mer anskaffe en ekstra katt nå jeg har en fra før. Hadde jeg vært deg ville jeg heller ha kvitta meg med kattungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Vannspray er noe sabla tull. Ikke spray dem da, uff.

Jeg fikk en ny kattunge engang mens jeg hadde en fra før. Han også ble veldig sjalu, så han stakk av. Jeg fant han etter et par uker og tok han hjem, men han ville ikke være mer hos oss. *trist*

Jeg skal aldri mer anskaffe en ekstra katt nå jeg har en fra før. Hadde jeg vært deg ville jeg heller ha kvitta meg med kattungen.

Ser ikke helt logikken her. Man skal ikke spraye stakkars katter, men det er helt okey å drepe de.

Vannspray er et kjempefint redskap for uskikkelig kattunger. Katter tar ikke skade av vann!!! Ikke meningen at du skal dyppe de i vann liksom.

Til vin; En eldre hunnkatt og en liten hannkatt vil komme overens, bare gi de litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gjett om jeg kommer til å få bruk for vannspray.... Skal ta inn 2 katter om ca. 2 ukers tid. To brødre ;-) Tror nok at vannsprayen må stå fremme den første tiden ja ;-) Nå skal jeg ikke ha katter som går på bord....!!!

katten vår gikk aldri på bordet!!!!

.... når vi var hjemme. Hørte derimot ofte et lite dunk i det vi kom inn døra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

katten vår gikk aldri på bordet!!!!

.... når vi var hjemme. Hørte derimot ofte et lite dunk i det vi kom inn døra...

Tror katter tolker regler rimelig greit:

Noen ting er ikke lov når noen ser en, mens når ingen ser er alt lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en hann og en jente...

Den eldste er jente.

Kan hende det er slik som du skrev !

Takk for tipset

Katten din er jo sjefen i huset, og det er hans territorium. Han forsvarer det, for seg selv og for deg. Du er hans matmor, boligen er hans territorium, selv om det bare er en jypling av en kattunge som skal bo der.

Skal den andre katten få innpass, trenger dere lang tid.

Jeg kommer aldri til å skaffe meg en ekstra katt, det skal en del til for at fremmede katter plutselig skal komme overens på den enes territorium.

Men det går nok etterhvert, selv om de kanskje ikke blir perlevenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

katten vår gikk aldri på bordet!!!!

.... når vi var hjemme. Hørte derimot ofte et lite dunk i det vi kom inn døra...

Hehe.

Min katt skjønner hva "GÅ NED" betyr, og hopper ned sporenstreks. Han skjønner "NEI" også, så jeg behøver ikke bruke vannsprayen.

Men når katten er borte danser musene på bordet...

Han liker forresten litt at jeg sprayer ham full av vann i den varme sommersola. Det er litt artig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattevenn

Ser ikke helt logikken her. Man skal ikke spraye stakkars katter, men det er helt okey å drepe de.

Vannspray er et kjempefint redskap for uskikkelig kattunger. Katter tar ikke skade av vann!!! Ikke meningen at du skal dyppe de i vann liksom.

Til vin; En eldre hunnkatt og en liten hannkatt vil komme overens, bare gi de litt tid.

Jeg hadde en eldre hunnkatt, 1 år gammel da jeg fikk en hannkattunge for 3 år siden. De har kranglet uavbrutt siden dag en, og kunne ikke oppholde seg i samme rom! Nå har hannkatten klart å jage jenta på dør, hun tør ikke komme hjem mer... Trist som faen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Jeg hadde en eldre hunnkatt, 1 år gammel da jeg fikk en hannkattunge for 3 år siden. De har kranglet uavbrutt siden dag en, og kunne ikke oppholde seg i samme rom! Nå har hannkatten klart å jage jenta på dør, hun tør ikke komme hjem mer... Trist som faen!

Jeg hadde en 3 år gammel hannkatt, som virkelig likte å sjefe i SITT hus. Fikk meg en liten hannkattunge. De hatet hverandre som pesten, men etter en god stund ble de venner.

Moralen er dermed, akkurat som med arrangerte ekteskap vil katter bli venner til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

katten vår gikk aldri på bordet!!!!

.... når vi var hjemme. Hørte derimot ofte et lite dunk i det vi kom inn døra...

Vel, de var ikke viden kjent for det. Men siden alle kattene jeg har hatt tidligere har kommet inn i heimen etter omplassering, så har alle ( ;-) ) hatt unoter. Er veldig spent siden disse to rampeguttene er mine første _kattunger_ ;.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en 3 år gammel hannkatt, som virkelig likte å sjefe i SITT hus. Fikk meg en liten hannkattunge. De hatet hverandre som pesten, men etter en god stund ble de venner.

Moralen er dermed, akkurat som med arrangerte ekteskap vil katter bli venner til slutt.

Arrangerte ekteskap.... Ikke prøv å gjør denne linken dypere enn den er da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...