sirjans Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Kjære Doktor Jeg har en datter på snart 7 månder nå. Når hun var 4 månder begynte jeg å føle en gyngende båtfølelse i hodet. Jeg er altså ikke HB svimmel men føles rett og slett som om jeg er på båtur. Dette har påført meg en enorm bekymring og har vært til flere leger som ikke finner noen ting. Denne følelsen er så ubehgagelig at jeg finner meg liksom ikke til rette at " slik kan forekomme ". I tillegg til denne gyngende følelsen har jeg også til tider problemer med å fokusere synet. Disse problemene har som sagt påført meg en enorm engstelse som har gitt meg trykk i tingene, stivnakke, og en stresset hals som føles ut som klypefølelser. Jeg er inneforstått med at dette nok er tegn på stress men den båtfølelsen skjønner jeg ikke noe av. Jeg har tatt stoffskifte prøver og alt er normalt og nå venter jeg på time hos øre spesialist. Har du eller noen andre der ute hørt om lignende tilfelle etter en fødsel ? Jeg har forøvrig en veldig snill datter så føler ikke mangel på søvn. I tillegg så ammer jeg men har nå begynt litt med fast føde. Håper noen kan hjelpe meg, jeg er så sliten og oppgitt av å gå slik for halv maskin og lure på hva som skjer med kroppen min. Hilsen oppgitt... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/70445-i-ubalanse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest simsam Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Hei! Jeg hadde det også slik etter at jeg fikk barn. Dvs.. svimmelheten begynte rett før min første fødsel. Følelsen av å være ombord i en båt på bølger er skikkelig ubehagelig og jeg skjønner du blir redd. Jeg fikk også problemer med øynene, trykk følelse samt en følelse av "tunnel syn" når jeg kjørte bil.hadde en episode med skikkelig synsforstyrrelse. Var til alle mulige tester uten at noe ble funnet noe galt. Etter min andre fødsel forrverret det seg og jeg ble nummen i halve kroppen, fulgt av et forferdelig svimmelhetsanfall (som om jeg sloknet bort fra denne verden) det bar rett inn på sykehuset og scanninger og masse prøver. Alt var bra men de fant ut at jeg hadde noe som heter APC resistent, noe som gjør at man har en prosent andel lettere for å danne blodpropper i bena enn andre. _Dette er særlig hormon betinget og man er spesiellt utsatt i svangerskapet. Her inne har jeg hørt om andre med APC som har akkurat de samme symptomene som du beskriver, så det kan jo være verdt å sjekke?? APC resistens er genetisk betinget, og jeg har fått det av mamma Ingen leger jeg vet om har ennå kunnet fastslå sammenheng mellom apc og svimmelhet og anfall - men det begynner å bli mange jeg har hørt om som har denne kombinasjonen. Sjekk det. Det er kun en blodprøve. (Jeg måtte bare nevne dette siden det var så likt hvordan jeg hadde det etter min fødsel) ps:søk på apc resistent under emne eller noe slikt så får du opp alle innleggene som omhandler dette her inne Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/70445-i-ubalanse/#findComment-340079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Anker, spesialist i allmennmedisin Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Jeg har dessverre ikke annet forslag enn å vente på vurderingen til øre- nese-halsspesialisten. Hvis syptomene er økende, synes jeg du bør kontakte fastlegen din i mellomtiden. Kredittkortet ditt blir ikke belastet for henvendelsen til Doktor Online. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/70445-i-ubalanse/#findComment-340366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.