Gå til innhold

Lurer litt...


Gjest ST77

Anbefalte innlegg

Kjære jordmor!

Jeg oppdaget for en uke siden til min store overraskelse at jeg er gravid! Jeg bestilte meg straks time til legen, men han hadde det litt travelt, så jeg fikk ikke spurt om alt jeg ønsket...

Jeg brukte p-piller før jeg ble gravid, og jeg hadde ikke fått mensen tilbake før jeg nå testet positivt. Dvs. etter mine beregninger at jeg kun kan ha vært 14 - 21 dager på vei, da jeg tok testen. Grunnet til at jeg fattet mistanke var at jeg følte meg svimmel og rar, og plutselig kraftig kvalm en dag. (Dette har nå faktisk gått over... Er DET normalt?) Kan det være at jeg kan ha blitt gravid tidligere, uten å ha merket det? Jeg hadde mensen som normalt de to mnd. jeg tok p-pillen (sluttet fordi jeg ikke tålte den), og mensen var også helt normal før jeg begynte med pillen. Legen tok en KJAPP (!!!) undersøkelse og fastslo at jeg er TOPPEN 6-8 uker på vei. Kan jeg stole på det da?

De symptomene jeg har nå er faktisk bare humørsvigninger og sinnsykt mye luft i magen,pluss at magen er generelt noe ekkel (ikke kvalm nå). Når kommer evt. kvalmen normalt tilbake?

Høre det ut som jeg kan være ca. 4 uker på vei?

Jeg er 23 år.

Håper på svar, da det irriterer meg at jeg må gå i uvitenhet om dette!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Det händer att man är gravid trots att man har haft en mensliknande blödning. Dessa blödningar brukar dock vara mindre än annars. Om du hade kommit längre i graviditeten, skulle din doktor ha kjennt det när han gjorde gynundersökelsen. Livmodern är betydligt större om du feks hade varit i vecka 12. Att du inte kjenner dig illamående(kvalm) nu, betyder inte att något är onormalt eller konstigt. Det är inte alla kvinnor som kjenner graviditetssymptomer som f eks illamående, trötthet och ömma bröst under graviditeten. Du kanskje är en av de lyckligt lottade?

Exakt vilken vecka du är i kan jag inte säga dig. Du kommer att få termin uträknad , när du skall gjöra ultraljud i vecka 16-17. Lycka till!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen jordmor Åsa Prebensen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...