Gå til innhold

Hva er en seniorkonsulent?


Gjest mikkmakk

Anbefalte innlegg

Gjest mikkmakk

Sitter er og leser en stillingsannonnse på en jobb som jeg finner ganske interessant. MEN tittelen "seniorkonsulent" gjør at jeg vegrer meg for å søke. Jeg var nyutdannet for tre år siden, og tenker at "senior" må jo betyr for dem som har jobbet en stund, eller....? Kan jeg likevel søke?

Hm, håper noen kan forklare for meg hva en seniorkonsulent er...(Og jada, jeg vet jeg bør ringe og høre mer om jobben).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss så ligger det blant annet i "senior"- begrepet at man ikke er helt nyutdannet (men ingen krav til 15 års erfaring helle), at man kjenner området godt og at man gjerne har andre under seg (at man kan drive veiledning / opplæring av nyutdannede) at man kan ta prosjektleder / fagleder-oppdrag osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forholdet seniorkonsulent/juniorkonsulent er akkurat det samme som far/sønn. Istedenfor juniorkonsulent kunne man brukt konsulent DY, eller konsulent jr. Kravet er selvsagt at far og sønn arbeider i samme bedrift. Mora har antakelig flytta fra dem, for ingen damer holder ut å leve sammen med folk som arbeider hele tiden, slik som disse to gjør.

Forholdet til besteforeldrene er på den annen side upåklagelig, for juniorkonsulenten er selve øyenstenen deres. Øyenstener gjør som kjent ikke noe galt. Dette er også noe av grunnen til det litt findtlige forholdet mellom seniorkonsulenten og juniorkonsulenten. Fordi juniorkonsulenten er så glad og positiv, og kanskje bittelitt naiv, har han klart å sjarmere sjefen i senk. Dette gjør at juniorkonsulenten har nesten samme lønn som seniorkonsulenten, noe seniorkonsulenten finner djevelsk urettferdig. Fordi seniorkonsulenten er for feig til å ta dette opp med sjefen, lar han sin vrede gå ut over juniorkonsulenten, som altså er hans sønn.

På samme måte som man sier "Ingen røyk uten ild" kan man også si "Ingen juniorkonsulent uten seniorkonsulent"

Nei, nå ble det veldig mye juniorkonsulent-prat her, noe som slett ikke var meningen.

Unnskyld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke seniorkonsulent nødvendigvis er eldre enn konsulent, men han har kanskje mer ansvar. Vi har f.eks. 3 innkjøpere på en avdeling. Den ene har tittelen senior innkjøper, de to andre innkjøper. Senior innkjøper er ikke eldst, har ikke mest erfaring, men hr noe mer utdanning enn de andre, så han fungerer vel som en gruppeleder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...