Gå til innhold

Snodige armhulehår...

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er plaget av at det legger seg et belegg på hårene i armhulen. Dette belegget er gulaktig og gir en ganske stram svettelukt.

Det går ikke vekk ved vanlig vask eller dusjing. Det virker ikke som om det er avhengig av bruk av deo eller lignende. Det fører derimot til at hårene blir ganske "porøse", og det er enkelt å trekke vekk de med mest belegg.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/70476-snodige-armhuleh%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Hvis det ikke hjelper å vaske dem grundig med såpe og vann, og bruke mindre deodorant, så tror jeg rett og slett jeg ville ha forsøkt å barbere hårene vekk! Kanskje de nye hårene som vokser ut er uten dette belegget ? Vær forsiktig hvis du barberer, og smør huden lett med sinksalve ("barnerumpesalve") etterpå.

Du kunne jo også eksperimentere med f.eks. vask av hårene med pyrisept/klorhexidin sårvask (bakterier) eller yourhurt blandet med vann (sopp), men jeg tror som sagt jeg ville ha grepet til barberhøvelen !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...