Gå til innhold

Kjærlighet


Gjest BigBoy

Anbefalte innlegg

Har ennå ikke sagt "Jeg elsker deg" til jenta mi!

Har vært sammen i over 2 mnd. og det var nesten så vi "gjorde det" men vi hadde ikke kondom. Så neste gang vi sover hos hverandre kommer begge til å miste jomfrudommen, det blir ikke såå lenge til og da tenkte jeg at jeg skulle si "Jeg elsker deg" til henne. Men når passer det, under vorspielet, under selve akten eller etter på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter innlegget å dømme så er ikke du gamle karen, og da tror jeg nok at du ikke har helt skjønnt dette med å si " Jeg elsker deg"

For at du skal kunne elske noen så må først den nyforelskelsen være borte, man må være sikker på at man virkelig elsker den man sier det til, fordi ordet elsker skal man ikke slenge ut til alle å enhver...

Hva om jenta di virkelig tror at nå mener du barn, hund og volvo med engang? eller...

Hva om når det etter noen månder og det har tatt slutt mellom dere, er ikke det litt vanskelig å forklare at du ikke elsker henne lenger?

For å læreog å forstå å elske noen, tar flere månder, å slutte og elske noen likeså!!!

Er det ikke bedre da å si til henne at du er glad i henne.... Elske i ung alder er det ingen som bør gjøre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er sikker på at du mener det, at du føler en inderlig og oppriktig kjærlighet for henne så må du si det. Det er så rart med de ordene. Noen mener man skal være svært forsiktig med å si dem, fordi de ikke skal bli misbrukt.

For mange misbruker det, slenger de ut i hytt og pine. Og for andre er de ordene litt stive og fremmede, og liker ikke å bruke dem pga det.

Du har tydeligvis tenkt over at du har lyst til å si det til henne, men du lurer på om du skal si det under vorspielet, under akten eller etterpå. Tenker du da at det er noe 'man bør si' i forbindelse med sex?

Iallefall tror jeg det er aller finest og mest naturlig å hviske henne det i øret etterpå. Og så lenge du mener det av hele ditt hjerte der og da (og kjenner sommerfuglene i magen), er det riktig.

Om ikke hun svarer det samme, er ikke det så veldig rart, nettopp fordi mange er så redd for å si de ordene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ikke anbefale deg å si det mindre du er 100 % sikker i din sak, og er 100 % sikker på å få "jeg elsker deg" tilbake.

Er det virkelig så skrekkelig å si det til noen uten åt det gjengjeldes?

Hvis et slikt utsagn skal bli en slags "byttehandel" hvor man må få nøyaktig det samme tilbake, blir det vel litt triste greier? Da er det jo ingen som tør si det til slutt...og hele poenget blir litt borte.

Jeg mener IKKE at man skal løpe rundt og proklamere sin kjærlighet i tide og utide til hvemsomhelst, altså! Men om man føler at man elsker noen, bør man vel ikke være redd for å si det?

En helt annen sak er selvsagt om den unge mannen her er sikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det passer overhodet ikke i det heletatt å si "jeg elsker deg" etter kun to måneder, såpass respekt bør du har for det å elske noen.

Dere er svært så unge, tydeligvis. Dere kan gjerne være forelsket, glad i hverandre, men å bruke "elske" nå, er å misbruke begrepet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig så skrekkelig å si det til noen uten åt det gjengjeldes?

Hvis et slikt utsagn skal bli en slags "byttehandel" hvor man må få nøyaktig det samme tilbake, blir det vel litt triste greier? Da er det jo ingen som tør si det til slutt...og hele poenget blir litt borte.

Jeg mener IKKE at man skal løpe rundt og proklamere sin kjærlighet i tide og utide til hvemsomhelst, altså! Men om man føler at man elsker noen, bør man vel ikke være redd for å si det?

En helt annen sak er selvsagt om den unge mannen her er sikker...

Ja, jeg mente egentlig for den unge mannen over her.

Jeg tror han kanskje er for ung til å vite noe om det å elske noen.

Faen, jeg er 28, og fortsatt for ung :)

Men det er klart. Mener man det bør man si det, men jeg gjetter på at det er ganske ille å ikke få det i retur. Selv om jeg heldigvis ikke har erfart det enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg elsker deg" skal sier når ingenting annet gir mening, når det er det eneste som kan forklare hvor mye man føler for en annen person. Og det burde ikke bety noe om den andre gjengjelder setningen eller ikke.

Ikke planlegg det, du. Man behøver slettes ikke si det selv om man har hatt sex, vet du ;) Men om du absolutt insisterer, så kan du jo se om det virker riktig etter akten. Ikke under, i alle fall, det blir bare helt meningsløst (skrike det ut mens det går for deg, eller noe :P).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det passer når du virkelig mener det. Jeg ville satt mer pris på det om det ikke var i forbindelse til sex. Blir mindre troverdig da hun kan tro du sier det for å "få deg noe"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg mente egentlig for den unge mannen over her.

Jeg tror han kanskje er for ung til å vite noe om det å elske noen.

Faen, jeg er 28, og fortsatt for ung :)

Men det er klart. Mener man det bør man si det, men jeg gjetter på at det er ganske ille å ikke få det i retur. Selv om jeg heldigvis ikke har erfart det enda :)

Jeg med mine 29 år og 11 måneder har nok en del mer livsvisdom å øse av på det området enn deg, SDD...

;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg med mine 29 år og 11 måneder har nok en del mer livsvisdom å øse av på det området enn deg, SDD...

;o)

Det vil jeg rimelig sikkert tro du har! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke si det! Det blir som å kjøpe en stand-by billett til Titanic, faren for at alt går rett vest er stor.

Uansett, du kan ikke planlegge dette, men du bør være rimelig sikker, det kan fort bli et vakum om du får ”så koselig” tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...