Gå til innhold

Systemkrasj


ingera

Anbefalte innlegg

Jeg har en Dell 4400 med Windows XP Home.

I den siste tiden har jeg opplevd nesten daglige systemkræsj, med at det kommer opp en feilmelding om at filen nv4_disp.dll har forårsaket en alvorlig feil. Til nå har det gått å restarte maskinen, og det har fungert fint til neste krasj. Men i dag så kom det til en total krasj, og det ble kjørt en slags diskgjenoppretting.

Jeg har søkt litt rundt for å prøve å finne ut av hva det er som kan være galt, men jeg klarer ikke å finne ut hvordan og hva jeg skal gjøre.

Jeg har lastet ned de siste windowsupdatene, uten at det har hatt noen betydning.

Noen kloke hoder her som har litt mer peiling enn meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fulgte det ikke med en systemgjenopprettingscd med produktet? Eller fulte det bare med en xp cd?

Det du trenger er nok en komplett formattering/reinstallering.

Putt alt du vil ta vare på(musikk,bilder,film,eposter,favoritter,office-filer) på en annen hardisk eller brenn det ut, putt inn xp-cd'en, og husk å velge FORMATERING når valget kommer opp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke Dell, men det ser ut som filen du nevner kan ha noe med grafikk-kortet å gjøre. Du kan prøve å installere driverene til grafikk-kortet på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...