Gå til innhold

er det vanlig at pms fører til selvskading?


Gjest Linna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er ihvertfall vanlig at destruktive taker er mer påtrengende. Snakker av egen erfaring :)

okei:))))

men det jeg mente, er a diagnoser som fører til selvskading er sånn personlighetsforstyrrelser, spiseforstyrrelser, post traumatisk stresslidelse, depresjon,angst osv osv. Men selv har jeg ingen av delene. Bare PMS. Så da må jo også PMS føre til selvskading! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Saigon

Jeg blir dårligere under PMS. Får selvmordstanker og tyr til selvskading. Er plaget av dette også når jeg ikke har PMS, men PMS gjør alt mye, mye værre.

Det må ligge noe annet bak en bare PMS. Man begynner ikke å skade seg eller blir suicidal uten grunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir dårligere under PMS. Får selvmordstanker og tyr til selvskading. Er plaget av dette også når jeg ikke har PMS, men PMS gjør alt mye, mye værre.

Det må ligge noe annet bak en bare PMS. Man begynner ikke å skade seg eller blir suicidal uten grunn

hmmmmmmmmmmmmmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

happy1365380345

okei:))))

men det jeg mente, er a diagnoser som fører til selvskading er sånn personlighetsforstyrrelser, spiseforstyrrelser, post traumatisk stresslidelse, depresjon,angst osv osv. Men selv har jeg ingen av delene. Bare PMS. Så da må jo også PMS føre til selvskading! :)

Hei igjen. Det kan være at du bærer noe dypt i deg som du ikke er klar over. Men jeg tror også at sterk PMS kan gi deg så destruktive tanker at det faktisk er mulig at du gjør dette kun pga PMS. Jeg vet forøvrig alt for lite om deg til å kunne svare på dette. Vet bare at jeg sliter veldig selv med PMS og at denne perioden er alt veldig mye tøffere enn ellers i mnd. Jeg har forøvrig en venninne som hevdet som deg at hun ikke hadde noen andre følelsesmessige problemer enn akkurat sterk PMS. Hun begynte i psykomotorisk behandling og under berøring ble hun så fysisk syk at hun kastet opp, fordi berøringen fremprovoserte angst hos henne. Altså hun hadde sterk angst, men var slettes ikke klar over det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei:))))

men det jeg mente, er a diagnoser som fører til selvskading er sånn personlighetsforstyrrelser, spiseforstyrrelser, post traumatisk stresslidelse, depresjon,angst osv osv. Men selv har jeg ingen av delene. Bare PMS. Så da må jo også PMS føre til selvskading! :)

men hva med diagnosen PMSP.. premenstruelle spenninger?

Siden `79 er pms brukt flere ganger i retten ved drapssaker, og en mengde andre forbrytelser (england). Ifølge en artikkel av Dr. K.Dalton kan mentale forstyrrelser i den pre-menstruelle perioden (og normalitet etter menstruasjonen) være en årsak til selvskading og annen selvdestruktiv adferd.

Både PMSP og PMS (den somatiske sykdommen) kan i følge henne behandles med progesteron.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...