Gå til innhold

Å ikke dukke opp til bestilt tid...


Gjest Lurerpåhvafolkflestsyns

Anbefalte innlegg

Gjest Lurerpåhvafolkflestsyns

Hva mener dere-hvis en person har bestilt en time,

for eksempel til lege, frisør e.l. – og ikke dukker opp/gir beskjed

er det da akseptert å ta delvis betaling for ikke benyttet tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det synes jeg er helt OK! Frisøren eller andre sitter jo i så fall bare og venter, klart de kan ta delbetalt for den tiden. Hos "min" lege tar de del-betalt dersom en ikke avbestiller minst 24 timer i forveien.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest selvsagt

Ja,dette er da nedfelt i retningslinjene til de fleste tannleger, leger og frisører etc også (frist for å avbestille, og hva man betaler for ikke å møte opp).

Skulle bare mangle, selv om det selvsagt er lov å bruke skjønn.. (Gode grunner for at man kommer for sent, osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så lenge kunden/pasienten ell.l. vet om det på forhånd.

På alle steder jeg har vært hvor jeg har bestilt tid (ikke frisøren men lege/tannlege/veterinær) har jeg fått beskjed om at timer som avbestilles senere enn 24 timer før, må betales i sin helhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kartoffel

Det er vanlig blant leger, tannleger etc, men ikke så vanlig blant frisører..

Du må uansett sørge for å si fra når de bestiller at det vil koste penger dersom de ikke avbestiller innen en viss tid i forveien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanlig, det ja.

Jeg forstår at det gjøres, for timen blir jo stående ubrukt. Oftest vises det skjønn, så hvis man har en god forklaring i ettertid kan det hende man slipper unna.

Jeg synes det er helt greit at man må betale i sånne situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5barnsmor

Det er jo helt vanlig praksis hos leger og sykehus (og det meste innen alle typer behandling) å ta betalt for å ikke møte opp. Dette synes jeg er helt på sin plass. Det er ikke moro å vente to-tre mnd på å komme til hos øre-nese-hals med en gutt som mister hørselen når drena detter ut...og så er det fordi andre med time ikke gidder å komme!!

Hos frisør vet jeg ikke for det går jeg aldri til...men hvor det er ventetid på å komme til synes jeg man kan betale et vederlegg når andre ikke kan få benytte den timen istedet. Dessuten får jo ikke vedkommende betaling for den tiden som står tom heller:))

ha en god dag fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett årsak?

Jepp.

Jeg er i en bransje der gode grunner til å utebli ofte er flere enn grunnene til å komme hit. Og stort sett alle kundene har det fælt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jallamora

Jepp.

Jeg er i en bransje der gode grunner til å utebli ofte er flere enn grunnene til å komme hit. Og stort sett alle kundene har det fælt.

Dødsfall i nærmeste familie også?

Det kan du da ikke mene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dødsfall i nærmeste familie også?

Det kan du da ikke mene?

Tja. Hm. Faktisk pleier folk å ringe senest dagen før når det er god grunn. Ellers kommer de jo gjerne hit når det er dødsfall i nærmeste familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt normalt å ta betalt for timer man bare uteblir fra uten videre beskjed.

Problemet er vel heller hvordan en frisør (for eksempel) skal kunne inndrive det beløpet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jallamora

Tja. Hm. Faktisk pleier folk å ringe senest dagen før når det er god grunn. Ellers kommer de jo gjerne hit når det er dødsfall i nærmeste familie.

Å,ja....du er en slags terapytt du da....*ler*

Eller begravelsesagent?

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...