Gå til innhold

Hvordan bli frisk på 3 dager?


Gjest pubbeguri

Anbefalte innlegg

Gjest pubbeguri

Jeg har dessverre blitt forkjøla og har litt hovne kjertler i halsen og sånn. Det er ikke verre enn at jeg er på jobb, men nesa renner og jeg føler meg ganske så uggen.

På fredag har jeg noe VIKTIG (party..) fore, og KAN ikke være syk da:)

Hva lønner det seg å gjøre for å bli frisk innen den tid?

Legge seg i senga og holde seg der, eller ignorere det hele og satse på at det går over av seg selv?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spis masse c-vitaminer! Inntil 6-8 mg hver dag, om magen din tåler det.

Jeg la meg med hodepine natt til i går, og våkna opp med feber og tette bihuler, og så hovne mandler at jeg knapt klarte å svelge. Jeg stakk innom apoteket og kjøpte C-vitaminer (med appelsinsmak ;), og med farmasøytens "velsignelse" kunne jeg ta så stor dose om ikke magen protesterte.

I går heiv jeg vel innpå 35 piller tror jeg, fordelt på 3,5 dose utover dagen.

I dag har alt letnet veldig, har ikke vondt i halsen, og jeg har bestemt meg for at i morgen skal jeg være frisk igjen! Har jo ikke tid til dette tullet... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve med tranebærsaft, solhatt og råmelkstabletter. Det skal også være en bra nesespray på helsekosten. Jeg spurte bedriftslegen en gang jeg begynte å få vondt i halsen, og ikke hadde tid å være syk, men han svarte ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sambucol

Det som garantert hjelper mot slikt er sambucol som du kjøper på helsekost. Det beste mot forkjølese og andre viruser i luftveiene.

Det styrker imunforsvaret. Viktig å bruke det noen dager etter at symptomene gir seg, hvis ikke plusser det bare opp igjen.

Men om du blir helt symptomfri på 3 dager, tør jeg ikke spå, men mye bedre ivertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det sies at hvitløkskapsler skal være bra for immunforsvaret.

Rød solhatt skal også være bra.

Ta C-vitaminer, drikk mye vann. Legg deg i badekaret i godt varmt vann, legg deg deretter tidlig, nok søvn er viktig for immunforsvaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...