Gå til innhold

Er det noen som vet noe om mutisme??????


thiril

Anbefalte innlegg

Jeg har vært på dette forumet tidligere hvor jeg spurte etter flere som har det sånn som meg, altså at de ikke snakker. Noen snakker ikke med fremmede personer, men jeg snakker ikke med noen. Fikk forresten beskjed av min overgriper at man må jo få ta på sine egne barn, så hysj. Jeg hysjer jeg. Men jeg prøver å finne ut mer om mutisme, altså fullstendig mangel på tale, for det er visst det jeg har. Jeg kan jo spørre en gang til, er det noen flere som meg der ute, noen som vil snakke med meg? Ikke det, nei. Er det da noen som vet noe om mutisme?For jeg trenger sårt informasjon om hva det er og hva jeg har krav på av støtte og alt det derre.Finnes det en eller annen forening hvor jeg kan henvende meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du bør gjøre er å ta kontakt med en psykolog. Du trenger ikke å snakke, du kan skrive brev, tegne, male og uttrykke deg på andre måter. Inntil du kommer over terskelen for å bruke stemmen for å kommunisere.

Det er ikke så svært vanlig at voksne, eller eldre barn mister stemmen helt etter å ha vært utsatt for traumatiske opplevelser, men det forekommer.

Yngre barn kan ha noe som kalles selektiv mutisme, de greier bare å snakke med noen få mennesker og er ellers helt tause. Jeg kjenner ei lita jente som er slik, skjønt hun har ellers en normal hverdag og oppegående foreldre.

Du kan søke på nettet på selektiv mutisme, så finner du sikkert noe.

Men som sakt, jeg anbefaler sterkt at du søker hjelp hos fagfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...