Gå til innhold

"Vi mellom 30 og 40"-opprøret.


conan

Anbefalte innlegg

Nå piper Wesenlund på vegne at de som var feite 50-åringer for 15 år siden- du vet, den generasjonen som var så unge under krigen at de knapt husker den, og deretter bare har opplevd forbedring av levekårene på alle fronter siden, og på P3 har man nå startet Junioropprøret for alle under 30.... De stakkarene må nemlig betale for bussbilleten!!

For å komme de middelaldrende (40-60 år) med sitt ventede opprør, i forkjøpet lanser jeg nå "Vi mellom 30 og 40"- opprøret. Det er nemlig vi som er samfunnets ryggrad og bærer alle belastningene uten videre drahjelp fra noen.

Vi har småbarn som det koster 4000 kr pr stk i måneden å ha i barnehage, som likevel ikke er å oppdrive, og ikke får vi sove om natten pga av de samme barna skrik og nattevåk.

Vennene har vi mistet for lenge siden, siden vi lever som jojoer mellom jobb, barn til og fra barnehage, skole og aktiviteter og handling på Rimi.

Kino så vi sist på begynnelsen av 90-tallet, og den siste fyllekula var krympelaget for førstemann.

Foreldrene våre er enten så gamle av vi må slå plenen og male huset deres, eller så drikker de seg fulle som Spaniapensjonister. Uansett så har vi ikke noe barnevakthjelp derfra.

Økonomisk har vi det helt for jævlig. To studielån i 250 000 kroners klassen, som selvfølgelig fikk markedsstyrt rente samtidig som de feite femtiåringene hadde sett sine studielån ble spist opp av inflasjon, lave renter og fulle rentefradrag på selvangivelsen. Den gangen fikk man visst også noe som het stipend når man var heltidsstudent- hva nå enn det er for noe..

At norsk rentepolitikk ble høyrentepolitkk samtidig som de feite femtiåringene var ferdig med gjelden sin og begynte å sette pengene i banken, er kanskje ikke helt tilfeldig?

At de samme feite femtiåringene leflet med sosialismen i sine yngre og mindre bemidlede år, gjør jo at man kan bare glemme å få lov til å tjene mer enn 300 000 i detta landet uten at man blir skattet i hjel etter mottoet: "Rettferdighet er at alle andre har det like dårlig"..

For ikke å snakke om boligprisene som nå fordrer at man enten flytter til Finmark (hvem vil vel bo der??), er millionærarving eller lottomillionær, eller setter seg i nok gjeld til å vite at banken eier ballene dine resten av livet, for å få plass til kona, ungene og bikkja på to rom og kjøkken med mindre enn en halvtimes reisetid fra sentrum.

Dette skyldes selvfølgelig at håndtverkere kan fakturere 600 kr timen, siden all arbeidskraft nå kanaliseres i rompevaskende og sprøytestikkende retning slik at femtiåringene er sikre på at sykehusene og pleiehjemmene er fullt bemannet til de rykker inn om noen år.

Tilfeldigvis sammenfaller det med at alle kommuner er ferdige med å bygge ut enerom på aldershjemmene sine..Dessuten er det greit at boliger blir dyrere når man er lykkelig boligeier uten gjeld.

Man skal heller ikke glemme at vi mellom 30-40 jobber desidert mest, og vet at disse årene er avgjørende for om vi blir kasteballer i yrkeslivet når vi passerer 45, eller om vi kan cruise inn med hjørnekontor og frynsegoder. Det som i alle fall er sikkert, er at det ikke er penger igjen til arbeidsledighetstrygd o.l. on 10-20 år, for da er forholdet mellom antall i arbeidsfør alder og pensjonister og trygdede forverret seg med 50%, og restene av oljefondet går med på å betale driften av landets aldershjem, eller så blir de sendt som trygd til Spania og andre steder hvor våre pensjonister måtte finne på å tilbringe livets indrefillet..

For å få tidsbudsjettet til å gå i hop, trenger man gjerne to biler. For å hjelpe oss småbarnsforeldre litt på vei, har vi derfor i Norge verdens dyreste biler og bensin, slik at vi mellom 30-40 er garantert å bidra mest til statskassen av ren nødvendighet.

Derfor, siden alle andre bare tenker på seg selv, er det også på tide at jeg tenker på meg. Derfor dette opprøret fra oss mellom 30-40!! Nok er nok og sammen er vi sterke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Dette Wesenlund-opprøret måtte selvsagt komme. Det er like greit at det kommer nå.

De over 50 vil om få år utgjøre en kompakt majoritet, som styrer samfunnet slik de vil.

Vi har diskutert dette tidligere på dol; hvordan vil vi, når tiden kommer, kunne finne oss i den behandling mange eldre får i dag, spesielt i en syke-situasjon.

Jeg synes det er glimrende at dette nye gamling-opprøret nå starter murbrekkingen og ordner det til slik at vi kan bli fete, lykkelige størstepensjonister. Vi skal ha riktig temperert rødvin og dyr cognac til kaffen, og hvis ikke nekter jeg å betale...og da får fan ikke personalet lønna si.

Wesenlund-opprøret handler også om å bli frigjøre folk fra den siste rest av etterkrigstidens terroriserende AP-regime og sosialstenking.

Ingen andre enn sosialdemokratiet kunne prestere å lage et samfunn der folk ikke fikk stå opp om dagen av mangel på personell, mens 700.000 jobbet i den offentlige sektoren.

PS.

30-40 åringene er for få og for ansvarsfulle til å utgjøre noen trussel. Noen må finansiere late, teite unge.. og rike, mektige gamle. Det blir 30-40 åringene. Så opprører hos disse kan man glemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snoopy_Syttifire

Hva med oss som er nærmere 50 enn 40. Vi som resturerte huset, og oppdaget at det ble mye dyrere enn planlagt. Fordi håndtverkere er så inn i hampen dyr i drift.

Som i voksen alder, p.g.a. helseproblemer og null utsikter til jobb, utdannet oss på nytt. I stedet for å trygde seg eller gå arbeidsledig. Men fikk vi noen støtte fra det offentlige til det. Neida, vi måtte ta studielån som alle andre.

Som jobber på seg ryggproblemer i helsesektoren, og ikke har andre muligheter for jobb her i huttiheiti.

Som gikk på en skikkelig "smell" fordi man jobbet livet av seg i tillegg til at noen i familien trengte en 150%.

Det er ikke alle 50-åringer som sitter der med nedbetalt lån og ei feit lommebok. Faktisk så er det mange som ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du stiller selvsagt på Holmgang i morgen...? Du må jo være lederen vår, i alle fall til organisasjonen kommer seg skikkelig opp på beina.

Tendensen til dette eldregreiene har vi som jobber i skolen sett i mange år. I alle diskusjoner som handler om hvordan man skal rekruttere flere til yrket, og hvordan man skal få folk til å jobbe til pensjonsalderen, handler det utelukkende om "seniortiltak".

Da jeg foreslo barnehagegaranti, gjerne litt subsidierte... og nedskriving av studielånet som midler - så fikk jeg noen kalde blikk, men det var ingen som nedverdiget seg til å kommentere utspillet...

Slik det er i samfunnet vårt i dag, må vi visst alle ta vare på oss sjøl. Synd det blir så mange i den der seniorgruppen snart.

Men jeg kommer på flere bestialske måter vi kan få redusert den på ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Je er med totalt!!! Åffer funker ikke samme argumenter ovenfor foreldre og ikke minst besteforeldre-generasjonen min? De blåser meg av med at jeg har fått både i hue og ræva. Kravstore er vi som bare fanken, Ikke tar vi vare på unga våre og bare forlanger alt.

Vel, conan. Du har min støtte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra, helt enig!

Og ikke minst:

Tenk så fælt V I får det i alderdommen, når den "ubehjelpelige innehjelm-generasjonen m.m." skal stelle og pleie oss...

*fortrenger, tar en kaffe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...