Gå til innhold

Sopp igjen...


hearth

Anbefalte innlegg

Min kjæreste klager også over kløe på penis-hodet, og lurer på om det kan være sopp. Han er den første for meg og vi har hatt fast følge lenge. Så det jeg lurer på er om sopp kan oppstå sånn plutselig (f. eks. av varme, svette der nede) eller må han ha fått det fra noen andre? Jeg har ingen tegn til noe irritasjon der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har sikkert fått skabb.

Et par kompiser hadde det engang, og det er grotesk smittsomt, så ikke ha sex med han før han har vært hos legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sopp kan fint oppstå av seg selv. I grunnen har man vel alle de rette bakteriene for det i underlivet til enhver tid. Men vanligvis greier kroppen, ved hjelp av sin egen hær av "riktig" bakterieflora, å holde soppen unna. Et friskt underliv har nemlig en bakterieflora soppen ikke trives i. Muljøet er for surt. Soppen trives i et søtt miljø, og får lettest "grofeste" når noe i kroppens egen balanse har "kommet skjevt ut" og blitt forstyrret.

Bruk av for sterk såpe er en ting. Og, hold deg fast, sexliv er en annen ting...! Ved samleie så..æh..."rotes det rundt" oppi der, slimhinner irriteres og hans bakterieflora blander seg med din. Resultatet kan altså bli alt fra sopp til urinveisinfeksjon.

Ifølge en lege min mor hadde en gang, var det ikke noe uvanlig at folk som ikke hadde hatt sexliv på årevis (eller som deg; aldri) fikk slike plager når de plutselig fikk et sexliv. Min mor var skilt fra min far, var alene i mange år, og giftet seg så på nytt...det betyr naturlig nok et brått gjenoppvekket sexliv :-)

Særlig kan urinveisinfeksjoner bli plagsomme og komme igjen og igjen, men også sopp.

Jeg forslår at dere begge vasker dere forsiktig med spesialsåpe som enten Lactasyd fra apoteket eller Asan (får på super'n) en periode rett før dere har sex, og ser om det kan hjelpe. Hvis ikke, koster en tube Canesten-salve bare noen tiere. Det er svært effektivt for dere begge om HAN smører inn penis med den salven før dere har samleie. På den måten fordeles salven der den trengs mest hos deg også. Et nytt lag påsmøres etter endt samleie.(dette tipset fikk jeg av en lege en gang da jeg var svært plaget av sopp i underlivet).

Bruk helst bomullsundertøy begge to, og vask det i minst 60°C for å drepe all sopp.

Det burde forhåpentligvis hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan få sopp av at man blir klam og svett. Kjøp en soppsalve på apoteket de er reseptfrie. Kløen gir seg etter noen dager hvis ikke bør han gå til lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...