Gå til innhold

Hva hadde dere gjort? ( ærlighet)


vin

Anbefalte innlegg

Jeg var i butikken for å levere Oddsen min også handle etterpå i går.

Det var i samme butikk , så jeg leverte Oddsen , la kvitteringen i handlevogna og handlet det jeg skulle.

I kassen la jeg matvarene på "disken" ,betalte og puttet matvarene i poser.

Da jeg kom ut i bilen kom jeg på Odds kvitteringen som lå i handlekurven ( selvsagt uregistrert) og gikk inn for å hente den!

I løpet av den tiden hadde altså noen tatt den og ikke levert den tilbake i kassen!

Jeg synes slikt er simpelt og hadde aldri gjort det selv.

Okei ; svimete av meg , men...

Selvsagt måtte jeg sjekke nå om den hadde gått inn , og det hadde den.

Jaja , noen er 1400 kroner rikere , men jeg håper den personen har dårlig samvittighet !

Hilsen svima

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg _hadde_ levert inn kupongen og sagt at jeg hadde funnet den, "kors på halsen".

*ser vin i øynene uten og blunke*^

Ærlighet varer lengst.

Velger å tro at vedkommende som hevet de pengene vil oppleve noe ubehagelig ved bruk av gevinsten.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg _hadde_ levert inn kupongen og sagt at jeg hadde funnet den, "kors på halsen".

*ser vin i øynene uten og blunke*^

Ærlighet varer lengst.

Velger å tro at vedkommende som hevet de pengene vil oppleve noe ubehagelig ved bruk av gevinsten.

Hilsen

Hehehe...håper den personen bruker de på fylla og spyr i maaange dager ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva Oddsen er (noe tippe-aktig?), og ville sikkert kastet papirsøppelet som lå i handlekurven min..

Ja , en tipper på diverse fotballkamper som går.

Rydder du alltid handlekurven før du handler ;o) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville uten tvil ha gitt lappen til mennesket i kassa. Det skulle da bare mangle. I alle slike tilfeller der det er logisk at 'eieren' kommer tilbake og etterlyser en ting, leverer finneren gjenstanden fra seg.

Apropos dette så var jeg i butikken sammen med mannen min for et par uker siden og kjøpte bl.a. en kroneis. Det skjedde en misforståelse mellom oss, han trodde jeg tok isen selv når han stod og pakka varene i pose...

Nok om forklaringen, poenget var at isen lå igjen (betalt) på disken. Vi oppdaga jo dette med en gang vi forlot kassa, og mannen min gikk tilbake for å se etter den (uten hell).

I mellomtiden kom dama som hadde handla rett etter oss imot meg med en kroneis i hånda. Jeg var jo ganske sikker på at dette var min is, men verken ville eller kunne si noe, selvsagt. Jeg bare sendte isen og henne og isen og henne et langt blikk idet hun passerte. Håper samvittigheten gnagde såpass at isen smakte dritdårlig.

Jeg lider selvsagt ingen kvaler ved tapet av en is til 14-15 kroner, men prinsippet er for meg litt viktig. Dama hadde også med seg en gutt på 8-10 år - hva oppfattet han av dette, mon tro...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg veit hvor irriterende det er å miste saker og ting, så jeg hadde absolutt levert det i kassa hvis jeg hadde funnet noe som noen hadde mistet eller glemt igjen.

For en tid siden var jeg og handlet en del klær til meg selv og ungene. Etterpå var jeg i matvarebutikken, og da bare la jeg posene med klær oppi handlekurven. Ja, jeg veit det høres utrolig ut, men jeg klarte å glemme igjen disse to posene med klær da jeg skulle gå hjem. De lå altså igjen i handlekurven, og jeg oppdaget ikke at jeg hadde glemt dem igjen før jeg kom hjem!!

Det tok en halvtime fra jeg glemte posene til jeg var hjemme. Heiv meg straks på telefonen for å ringe ned på butikken, men der var det selvfølgelig opptatt! Så da måtte jeg bare gå ned på butikken igjen. Jeg gikk og bannet og svor, og var helt sikker på at posene med klær var rappa! Men neida, en ærlig sjel hadde funnet posene og levert de i kassa. Det er godt det finnes noen igjen av dem...disse ærlige sjelene altså. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville uten tvil ha gitt lappen til mennesket i kassa. Det skulle da bare mangle. I alle slike tilfeller der det er logisk at 'eieren' kommer tilbake og etterlyser en ting, leverer finneren gjenstanden fra seg.

Apropos dette så var jeg i butikken sammen med mannen min for et par uker siden og kjøpte bl.a. en kroneis. Det skjedde en misforståelse mellom oss, han trodde jeg tok isen selv når han stod og pakka varene i pose...

Nok om forklaringen, poenget var at isen lå igjen (betalt) på disken. Vi oppdaga jo dette med en gang vi forlot kassa, og mannen min gikk tilbake for å se etter den (uten hell).

I mellomtiden kom dama som hadde handla rett etter oss imot meg med en kroneis i hånda. Jeg var jo ganske sikker på at dette var min is, men verken ville eller kunne si noe, selvsagt. Jeg bare sendte isen og henne og isen og henne et langt blikk idet hun passerte. Håper samvittigheten gnagde såpass at isen smakte dritdårlig.

Jeg lider selvsagt ingen kvaler ved tapet av en is til 14-15 kroner, men prinsippet er for meg litt viktig. Dama hadde også med seg en gutt på 8-10 år - hva oppfattet han av dette, mon tro...?

Irriterende!

Akkuratt som da jeg og datteren min skulle handle , jeg puttet en tier på vogna , datteren min spurtet avgårde , jeg hentet henne , og der hadde noen tatt vogna!

Og det var ca 10-15 meter og noen sekunder.....

Noen eier ikke skam !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit hvor irriterende det er å miste saker og ting, så jeg hadde absolutt levert det i kassa hvis jeg hadde funnet noe som noen hadde mistet eller glemt igjen.

For en tid siden var jeg og handlet en del klær til meg selv og ungene. Etterpå var jeg i matvarebutikken, og da bare la jeg posene med klær oppi handlekurven. Ja, jeg veit det høres utrolig ut, men jeg klarte å glemme igjen disse to posene med klær da jeg skulle gå hjem. De lå altså igjen i handlekurven, og jeg oppdaget ikke at jeg hadde glemt dem igjen før jeg kom hjem!!

Det tok en halvtime fra jeg glemte posene til jeg var hjemme. Heiv meg straks på telefonen for å ringe ned på butikken, men der var det selvfølgelig opptatt! Så da måtte jeg bare gå ned på butikken igjen. Jeg gikk og bannet og svor, og var helt sikker på at posene med klær var rappa! Men neida, en ærlig sjel hadde funnet posene og levert de i kassa. Det er godt det finnes noen igjen av dem...disse ærlige sjelene altså. :-)

Ja det gjør det !

For noen år siden mistet jeg en konvolutt med 8000; i .

Jeg skulle i banken å betale noen regninger , og hadde rett og slett mistet dem.

Men noen hadde funnet den rett utenfor banken og levert den i skranken ;o)

Da var jeg en lykkelig alenemor skal jeg love deg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit hvor irriterende det er å miste saker og ting, så jeg hadde absolutt levert det i kassa hvis jeg hadde funnet noe som noen hadde mistet eller glemt igjen.

For en tid siden var jeg og handlet en del klær til meg selv og ungene. Etterpå var jeg i matvarebutikken, og da bare la jeg posene med klær oppi handlekurven. Ja, jeg veit det høres utrolig ut, men jeg klarte å glemme igjen disse to posene med klær da jeg skulle gå hjem. De lå altså igjen i handlekurven, og jeg oppdaget ikke at jeg hadde glemt dem igjen før jeg kom hjem!!

Det tok en halvtime fra jeg glemte posene til jeg var hjemme. Heiv meg straks på telefonen for å ringe ned på butikken, men der var det selvfølgelig opptatt! Så da måtte jeg bare gå ned på butikken igjen. Jeg gikk og bannet og svor, og var helt sikker på at posene med klær var rappa! Men neida, en ærlig sjel hadde funnet posene og levert de i kassa. Det er godt det finnes noen igjen av dem...disse ærlige sjelene altså. :-)

Det måtte vel vært noe ala dustehue meg det vel. Var på butikken i dag og kjøpte varer for rundt 200. Bruker visa og dama bak disken fant ut at det var 20kroner.

Det der var vel litt feil påpeker jeg. Ja, det var visst det gitt :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk Unibet! Da slipper du det maset der.

Den vinninga de begynner for øvrig å irritere meg noe helt grenseløst!

Det var morsomt i starten, men nå er det faen ikke greit lenger!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg var så dum at jeg glemte kortet ;o)

Jada , jeg ER bare slik!

Da skulle du bare kjøpt et nytt spillekort.

(Jada, jada...lett å være etterpåklok:o))

Synd var det hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk Unibet! Da slipper du det maset der.

Den vinninga de begynner for øvrig å irritere meg noe helt grenseløst!

Det var morsomt i starten, men nå er det faen ikke greit lenger!

:)

*geiper*

Ædda bædda ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...