Gå til innhold

Hvis en har dobbel betalt regninger !


vin

Anbefalte innlegg

Jeg har dobbelbetalt 2 regninger.

Etter ferien så hadde det kommet et par purringer som jeg betalte , men nå ser jeg at jeg HADDE betalt dem , bare litt for sent.

Ringer jeg dem da , eller får jeg pengene automatisk tilbake betalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

De som har fått pengene har plikt til å sende dem tilbake, men det er ikke alltid de gjør det.... Send dem evt en giro med ditt kontonummer og et brev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring! Bl.a. fordi du kanskje kan velge mellom å la pengene stå på konto (hvis det er noen du har et kundeforhold til og skal handle hos flere ganger) og å få dem tilbakebetalt.

Dessuten kan det fort bli rot fordi f.eks. purrefakturaer håndteres på en litt annen måte etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring dem!

Noen firmaer tilbakebetaler doble innbetalinger, andre lar dem bare stå på kontoen din der. Dette fordi det er en del kunder som heller vil trekke fra på neste regning, enn å få dem tilbake.

Uansett er tilbakebetalinger noe som gjøres manuelt av mennesker. Det er ingen automatisk prosedyre som skjer av seg selv.

Vi har masse sånne henvendelser på jobben. Omtrent femti prosent kjefter fordi vi IKKE har betalt dem tilbake det ene beløpet samme sekund som de tikket inn på kontoen...den andre halvdelen kjefter på oss fordi de får det tilbake - de synes det hadde vært greier å få trekke fra på neste faktura istedet!

Det er til å bli sprø av - hvordan i huleste skal VI vite akkurat hvem som vil hva blant hundretusener av sosete og rotete kunder?

Så ring du, og opplys dem om hvordan du vil ha det. Det er det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...