Gå til innhold

Bytte fornavn?


Gjest Goggelina

Anbefalte innlegg

Gjest Goggelina

Jeg mener det, jeg har så grusomt navn at jeg tør ikke si det engang.

Det er kanskje lit snodig å be foreldrene og vennene mine kalle meg noe annet liksom, når jeg nå er 31 år.

Hva mener dere? Er det folk som endrer fornavn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hender jo... Men jeg ville personlig kanskje syntes det var litt merkelig om en venninne plutselig het noe annet, ja.

Er navnet ditt sååå stygt da? Det er sikkert mye "personlighet" i navnet ditt. Jeg tror du fort ville angre deg om du bytter fornavn. Synes forresten ikke man kan si at navn er stygge eller pene, det har mer med personen som fyller navnet å gjøre.

Jo, et navn husker jeg jeg hørte en gang og tenkte "stakkars jente". Hun het Raslaug. Men det er jo sikkert ikke deg :)

Har ellers aldri hørt et stygt navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei god venninne av meg gjorde det for ett par år siden. Hun har som deg alltid hatet navnet sitt og grudd seg for å presentere seg.

Jeg hadde ikke noe problem med å plutselig kalle henne noe annet, men moren flydde i flint og kaller henne bare, hun, du etc.

Gjør det om du vil, og vær konsekvent på at alle skal bruke ditt nye navn!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter fikk føyet et ekstra fornavn til det hun fikk i dåpen. Det kan jo være et alternativ for deg. Min svigerinne forandret sønnens navn to ganger. Først byttet hun rekkefølge på de to navna han hadde, så fikk hun det ene fjernet, for det "kolliderte" med en av lekekameratene sitt navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner faktisk en som har gjort det, men han er såpass spesiell at det er opplest og vedtatt her i bygda at han er "snål", uansett. For øvrig hadde han et helt normalt navn som ingen kan kalle stygt, og skiftet til noe ganske merkelig, men som sagt passer det til typen for øvrig. Jeg antar at han gir seg en god dag i hva folk synes om ham, uansett. Tøff gutt, i grunnen.

Jeg har vel omtrent samme tanker som deg omkring navnet mitt. Det er så stygt at jeg har lyst til å spy, men folk flest synes nok at det er et ganske alminnelig navn. Derfor kommer jeg nok aldri til å skifte, siden jeg vet at det blir en masse oppstyr av det. At navnet er stygt, er det nok bare jeg selv som tenker på til daglig.

Hvis navnet ditt er såpass spesielt og lite pent at du ser at folk reagerer, skjønner jeg imidlertid at du har lyst til å skifte. Hvis du mener at det er verdt de reaksjonene du vil få fra familie og venner, så bare gjør det. De venner seg nok til det nye, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rosâlitâ

Jeg kjenner faktisk et par personer som har byttet fornavn! Men de hadde foreldre fra Kina, og likte ikke å ha kinesiske navn i Norge. Derfor byttet de til vanlige norske navn...

Men, det var visst ikke noe problem for hun som opprinnelig het Jiao og bli kalt Mari.

Kan hende de venner seg til det fort for deg også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som har gjort det. Han hadde et helt vanlig navn, men klarte aldri helt å identifisere seg med det. Så han fant sin favoritt og endret fornavnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...