Gå til innhold

Ruger, har fortsatt vondt


Silvana1365380201

Anbefalte innlegg

Silvana1365380201

Jeg lurer fælt på mye rart, og her ser det ut til at man kan få svar på det meste. Heldig vis finnes det folk som bryr seg!

Jeg ruger nå på 6. dagen inkl. innsettingsdagen. Selv om det har gått litt opp og ned, har jeg fortsatt mye vondt i magen.

Det utarter seg både som mageknip og som "verk" eller noe som kan ligne menssmerter. Kjenner også "tak" i magen på både den ene og den andre siden, og murring i ryggen.

Brystene er ømme, litt kvalm - ikke utpreget om morgenen, og halsbrann/sure oppstøt.

Er det vanlig å ha så vondt så lenge da? Sist hadde jeg ikke det, så jeg er glad jeg er hjemme denne gangen, men ....???????

Føler ikke at jeg har fått det store "symptomjaget" ennå, regner med at det er litt for tidlig. I det ene øyeblikket tror jeg det har gått bra, i det andre tror jeg det har gått til dundas.

Måtte bare få det ut.....

Takk for mange og flotte innlegg som hjelper for å holde motet oppe og vissheten om at vi er mange i samme situasjon......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette tror jeg er helt normalt. Jeg er på mitt andre ICSI forsøk, og har hatt det slik begge gangene. Det har riktignok pleid å gi seg etter 7-8 dager etter ettuthentingen.

For øvrig vil jeg få si at jeg er helt ny her, men jeg har lest mange av innleggene en stund og tenkte at nå var det på tide å henge seg på.

Jeg er nå på min 8 rugedag inkl. egginnsetingsdagen og skal ta den avgjørende testen fredag den 13. av alle dager!!

Lykke til videre, Silvana.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Silvana!

Jeg hadde akkurat de samme symptomene som deg på første forsøk. Ble sykemeldt en uke ekstra og lå på sofaen. Merket meg spesielt at jeg ikke kjente at jeg måtte på do men fikk bare vanvittig vondt, det lettet litt etter dobesøk (herregud en snakker om mye rart her...) Jeg begynte på rugedag 6 med vondt og det varte 4-5 dager før det ga seg. Det kan være eggposene som fyller seg med væske etter uttak. Tok du ut mange egg?

Håper du blir bedre snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silvana1365380201

Hei Silvana!

Jeg hadde akkurat de samme symptomene som deg på første forsøk. Ble sykemeldt en uke ekstra og lå på sofaen. Merket meg spesielt at jeg ikke kjente at jeg måtte på do men fikk bare vanvittig vondt, det lettet litt etter dobesøk (herregud en snakker om mye rart her...) Jeg begynte på rugedag 6 med vondt og det varte 4-5 dager før det ga seg. Det kan være eggposene som fyller seg med væske etter uttak. Tok du ut mange egg?

Håper du blir bedre snart :)

Hei luckyto og takk for svar.

Ja, jeg hentet ut ganske mange egg. 18 faktisk. Sist tok de ut 9, så det er jo en stor forskjell.

Får bare håpe at "alt det andre" betyr positiv test på tirsdag..... Begynner å bli litt påvirket her i forhold til tidlig testing, men skal vente til tirsdag - tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silvana1365380201

Hei Silvana!

Jeg hadde akkurat de samme symptomene som deg på første forsøk. Ble sykemeldt en uke ekstra og lå på sofaen. Merket meg spesielt at jeg ikke kjente at jeg måtte på do men fikk bare vanvittig vondt, det lettet litt etter dobesøk (herregud en snakker om mye rart her...) Jeg begynte på rugedag 6 med vondt og det varte 4-5 dager før det ga seg. Det kan være eggposene som fyller seg med væske etter uttak. Tok du ut mange egg?

Håper du blir bedre snart :)

Hei luckyto og takk for svar.

Ja, jeg hentet ut ganske mange egg. 18 faktisk. Sist tok de ut 9, så det er jo en stor forskjell.

Får bare håpe at "alt det andre" betyr positiv test på tirsdag..... Begynner å bli litt påvirket her i forhold til tidlig testing, men skal vente til tirsdag - tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silvana1365380201

Dette tror jeg er helt normalt. Jeg er på mitt andre ICSI forsøk, og har hatt det slik begge gangene. Det har riktignok pleid å gi seg etter 7-8 dager etter ettuthentingen.

For øvrig vil jeg få si at jeg er helt ny her, men jeg har lest mange av innleggene en stund og tenkte at nå var det på tide å henge seg på.

Jeg er nå på min 8 rugedag inkl. egginnsetingsdagen og skal ta den avgjørende testen fredag den 13. av alle dager!!

Lykke til videre, Silvana.

Tusen takk. Dette er også mitt andre ICSI-forsøk.

Jeg tester den 10.

Lykke til du også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Nå er jeg på rugedag 7, og faktisk så har smertene gitt seg, og jammen meg om ikke DET bekymrer meg også :) Leter etter tegn, men kjenner lite for øyeblikket.

Håper at det er gode tegn for oss alle, det er visst ingen fasit på dette!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei luckyto og takk for svar.

Ja, jeg hentet ut ganske mange egg. 18 faktisk. Sist tok de ut 9, så det er jo en stor forskjell.

Får bare håpe at "alt det andre" betyr positiv test på tirsdag..... Begynner å bli litt påvirket her i forhold til tidlig testing, men skal vente til tirsdag - tror jeg :)

Hei!

Med alle de eggene så er nok det grunnen til at du har så vondt... håper det går over snart og at du får 2 blå på testen din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg.

For meg kan det høres ut som om du er blitt overstimulert. Kan det stemme? Har du snakket med sykehuset om det?

Hos meg hentet de ut 19 egg og talet på eggposer var over 20. Jeg var overstimulert og de var ikke overrasket at jeg sa jeg hadde vondt i magen før egginnsetting - de var ikke sene om å gi meg sykemelding ut uken. (dette var onsdag).

Smertene gav seg i løpet av helgen. Det jeg fikk beskjed om var at dersoom jeg ble gravid så kom jeg til å få vondt igjen og jammen meg fikk de rett.

Jeg håpet og håpet på vondt i magen - men det lot seg vente på til 2 dager før testedagen. Da begynte magen å skape seg igjen. Utrolig Spent mage. Skulle tro jeg var 5 måneder på vei allerede.

Så du skal ikke se bort i fra at det kommer til å gå veldig bra med deg nå fremover. Ihvertfall er det min lykkeønskning fra meg til deg.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silvana1365380201

Stakkars deg.

For meg kan det høres ut som om du er blitt overstimulert. Kan det stemme? Har du snakket med sykehuset om det?

Hos meg hentet de ut 19 egg og talet på eggposer var over 20. Jeg var overstimulert og de var ikke overrasket at jeg sa jeg hadde vondt i magen før egginnsetting - de var ikke sene om å gi meg sykemelding ut uken. (dette var onsdag).

Smertene gav seg i løpet av helgen. Det jeg fikk beskjed om var at dersoom jeg ble gravid så kom jeg til å få vondt igjen og jammen meg fikk de rett.

Jeg håpet og håpet på vondt i magen - men det lot seg vente på til 2 dager før testedagen. Da begynte magen å skape seg igjen. Utrolig Spent mage. Skulle tro jeg var 5 måneder på vei allerede.

Så du skal ikke se bort i fra at det kommer til å gå veldig bra med deg nå fremover. Ihvertfall er det min lykkeønskning fra meg til deg.

Klem

Hei Skau og takk for ditt svar.

Jeg har ikke snakket med sykehuset om dette, men det skal jeg jammen gjøre i dag.

Det er aldri noen som har fortalt meg om muligheten for overstimulering og hva det innebærer etter innsetting. De har bare vært nøye med at jeg ikke skulle overstimuleres ved hormonbehandlingen, og derfor fikk jeg nok en litt lav dose ved første forsøk.

Denne gangen traff de veldig bra med dosen og tiden, av 18 egg var 17 modne, noe de mente ikke var så vanlig.

Heldig vis fikk jeg sykmelding fra min fastlege frem til testdagen fordi jeg ønsket å ta det mer med ro denne gangen.

Nå er det i allefall "bare" 4 dager igjen til jeg skal teste, så da håper jeg VIRKELIG å få to blå.....

Tusen takk for oppmuntringen!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...