Gå til innhold

R-E-S-P-E-C-T


Gjest ikke gutte-jente...

Anbefalte innlegg

Gjest ikke gutte-jente...

Aretha Franklin synger om respekt. Jeg er den eneste jenta i flokken på jobb, og jeg lider litt under kvinnesyn, dog jeg har alltid prøvd å bevise at jeg er like flink (ja, om ikke flinkere!!) enn gutta. Likevel er det JEG som de forventer skal gjøre "jenteting". Hvordan skal jeg fortelle dem med klartekst at jeg synes vi bør dele 50/50 og at jeg stiller på lik linje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis en av gutta spør deg om du kan lage kaffe, så svarer du: "Har du spurt noen av de andre?" "Nei". Da svarer du brått :"Hvorfor ikke!?"

Ikke gi deg før du får et velbegrunnet svar, og ikke la deg avspise! Gjenta at du vil ha et svar på "Hvorfor ikke?!"

Gjør dette med de fleste spørsmål og oppgaver du blir pålagt, der du føler at de blir lempet over på deg fordi det er typiske "jenteting".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å gripe fatt i mollis eksempel med kaffelaging:

når nokon ber deg lage kaffe, lager du verdens ekleste kaffe, så du aldri blir bedt om det igjen :)

menn liker ikkje å få trøkt opp i trynet at dei tenker gammelmodig, men dei er dumme nok til å gå på slike triks ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner må jobbe dobbelt så hardt som menn for å bli verdsatt like høyt. Det er da heller ikke vanskelig.

Fra spøk til side... Du må konfrntere dem med det, ellers tar det ikke slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...