Gå til innhold

Når er det for mye og hva er akkurat passe?


MaikenK

Anbefalte innlegg

Hun røyker ikke. Hun er ei jævlig pen dame med en lang stang forsiktig mellom tennene.

Ei stang? Den må du nok lengre inn i landet med... Lakrisstang? Flaggstang?

Finst neppe noko meir feminint og sexy enn damer som røyker sigarettar med sigarettmunnstykke.

... eller jo det gjer det sikkert, men det ER veldig feminint og sexy! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • MaikenK

    17

  • Singularity

    12

  • Bassisten

    9

  • carma

    8

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest retvizan

Ei stang? Den må du nok lengre inn i landet med... Lakrisstang? Flaggstang?

Finst neppe noko meir feminint og sexy enn damer som røyker sigarettar med sigarettmunnstykke.

... eller jo det gjer det sikkert, men det ER veldig feminint og sexy! :-)

Hmm..hva med chillum da, Basse?

*venter i åndeløs spenning*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..hva med chillum da, Basse?

*venter i åndeløs spenning*

Jo jøss, men det kjem an på korleis pipa blir handtert...

No er forøvrig ikkje feminitet det som står øverst i tankerekka mi når eg røyker slikt då, så det kan vel vera det same... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Jo jøss, men det kjem an på korleis pipa blir handtert...

No er forøvrig ikkje feminitet det som står øverst i tankerekka mi når eg røyker slikt då, så det kan vel vera det same... :-)

Den blir selvsagt håndtert med en blanding av øvelse, ærbødighet og gratie.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyking er usunt og ufeminint - det er absolutt ingen grunn til ikke å slutte - og som du selv kom med et eksempel på, en hel drøss grunner til å gjøre det :-)

Du har nok rett. Etter at jeg stumpa røyken har jeg fått mykere former. Dessuten har jeg begynt med blondetruser, blondebluser og andre femigreier. Hvis jeg holder meg røykfri en stund til slutter jeg sikkert å banne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett. Etter at jeg stumpa røyken har jeg fått mykere former. Dessuten har jeg begynt med blondetruser, blondebluser og andre femigreier. Hvis jeg holder meg røykfri en stund til slutter jeg sikkert å banne også.

Høres bra ut, da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har nok rett. Etter at jeg stumpa røyken har jeg fått mykere former. Dessuten har jeg begynt med blondetruser, blondebluser og andre femigreier. Hvis jeg holder meg røykfri en stund til slutter jeg sikkert å banne også.

Er du virkelig røykfri enda? Så flink du er :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om jeg slutter å røyka også da?

Da får vi jo råd til 14 dager i karibien :-)

Du kunne begynne med å knipe inn på et par dukker så du fikk råd til en Oslotur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håhåhå..... Kan du se meg rett inn i øynene? :-) Uansett, du tar kun en per fest. Ikke sant...?

Selvsagt. Jeg har da litt viljestyrke. Bittelitt. Men det har vært ganske festlig i sommer da :-/

Jeg liker det når du er streng;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er liten bare en gang. Det skal være litt gøy å være barn...:-)

Og dersom man har råd til det, hvorfor ikke unne barna noe når man tar seg råd til både ditt og datt for seg selv? Hvis jeg kan kjøpe meg en mascara til 200,- kroner og/eller noen hårprodukter hos frisøren til 250,- kr, så snurper jeg ikke igjen pengepungen og blir gnien når småen vil ha en lekebil til en femtilapp!

Jeg skjønner ikke at en del folk helst så at det å ha unger skal være gratis. De skal helst ikke koste noe som helst, og ikke bruke noe penger på dem til fornøyelser (les:leker og sånn moro) - bare mat og klær. Og klærne kjøpes helst tre nr for store, for da har de dem neste sommer - og neste sommer etter der igjen også....

Vel, jeg kjøper da heller ikke mascara til meg selv til 200 kr. Man prøver da å gå foran som et godt eksempel.

Nå skjønner jeg imidlertid hvorfor dere må ha to fulle lønninger for å overleve, mens vi klarer oss på en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bedre råd nå enn vi har hatt de siste 3 årene.

Det er ikke det at hun maser eller forventer ting egentlig, det er mer det at det er så innmari enkelt å si ja.

Jeg vet hvordan du har det, gir liksom etter litt for ofte selv, selv om det bare er små ting det gjelder.

Men hvis man alltid sier ja, blir de jo bortskjemte og utakknemlige.

Min kusine var enebarn med enslig mor.

Mora kom hjem fra butikken, og hadde alltid med seg noe. Etterhvert ble svaret: " jamen, det var ikke sånn jeg ville ha".

Hos oss var vi flere barn, og vi fikk aldri noe. En stund kjøpte min mor to bugg til hver, og vi klemte henne og takket så hjertelig, fordi vi hadde lært å sette pris på det hun ga oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 100 kr. virker som en grei sum for da går det ganske fort å spare om en ønsker seg noe og så rekker det til lørdagsgodt og de evindelige bladene.

Hun bruker å få flaskepanten, det er litt stas å pante flasker og få penger for det.

hmm.. sitter å lurer på hvordan dere får plass til alle tingene hennes jeg. Har hun et VELDIG stort rom? eller kastes det ofte eller blir gitt vekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den opprinnelige m&m

Hvis de maser om noe prøver jeg å tenke om dette er en leke de virkelig kommer til å ha mye glede av, eller om det bare kommer til å rote ned rommet. Hvis de har noenlunde samme leke fra før sier jeg nei. En ny bil når de har 30 fra før får de ikke. Hvis det er en leke med lang levetid som jeg tror de kan leke godt med kan jeg si ja, eller jeg ber dem ønske seg til jul/bursag hvis det ikke er altfor lang tid til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes en ny leke i uka er altfor mye, og det synes vel egentlig du også. Hos oss er nye leker nokså sjeldent, bortsett fra småtteri på tilbud. Dessuten kjøper jeg gjerne noe nytt før vi skal på ferie. Bøker og blader er jeg litt mer slipphendt med, men vi bruker også biblioteket mye. Og verken ungene eller vi foreldre føler at barna aldri får noe.

Fortsetter du å si ja til alt, kan du bli ruinert når det om noen år skjer en overgang fra plastleker til merkeklær ;-)

Kan dere ikke la det gå litt sport i det, da - avtale at du skal røyke mindre og etter hvert slutte helt, og hun skal få mindre leker og blader. Bestem et fast beløp pr. uke, f.eks. kr. 500, som dere trekker penger fra når dere kjøper røyk, blader eller leker. Så legger dere til side det som blir igjen hver uke etter at helgehandelen er unnagjort. Og de pengene skal brukes til f.eks. sydentur i høst- eller vinterferien 2003 eller noe sånt.

Med deres utgangspunkt ville det jo virkelig monne litt - beløpet ville vokse såpass fort at det kunne bli artig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojsann - tror du lager problemer for deg selv på sikt. Hun får overhodet intet begrep om penger og pengers verdi slik du holder på. Hvor gammel er hun? Stor nok til å få ukepenger? Da kan hun jo velge om hun vil spare til ting eller bruke det på blader el.l.

Her kjøpes det ikke leker utenom jul og bursdag. Kun noe småtteri innimellom. Og da setter de pris på det de får!

Enig med deg. Min samboer har fått alt han pekte på og enda mer. Han har overhode ingen begreper om penger. Han skal fremdeles ha og ha, men skjønner ikke at det koster. Og når han er tom for penger så skjønner han ikke hva han har brukt dem på. For regninger har han ikke betalt. Og da forbanner han gjerne sin mor som har ødelagt alt for han. (Det er ikke sant da, men godt å ha noen å skylle på.)

La barnet prøve å spare til sakene sine selv. Da lærer hun noe som hun nyter godt av resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...