Gå til innhold

utflod


burton

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har i den senere tid hatt en del utflod. Mer en til vanlig. Den er tyktflytende, av og til litt gulaktig, men lukter ikke! Dette plager meg, det ender opp med at det samler seg, nesten som død hud, på sidene mellom skamleppene og huden. Har prøvd canesten, dusje ofte, dusje ikke så ofte, med såpe, uten såpe... jeg har prøøvd det meste... Det er bra rett etter jeg har dusjet/vasket meg... men det tar ikke lang tid før det "samler" seg igjen! Av og til er det og en del kløe der dette samler seg, regner med det har noe med fuktigheten å gjøre!

Noen som har opplevd dette, som vet hvordan man blir kvitt det??? Det er en sann plage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tempo

Hei....

Jeg har det samme problemet. Mer utflod, gul/hvit - det lukter litt, men ikke mer enn vanlig! Har lurt på om jeg bør kontakte lege, men siden jeg for en måned siden gikk på kur, regner jeg med at det er dette som har skyld i utfloden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Svar til burton

Normalt samler det seg et sekret mellom kjønnsleppene og huden for å holde huden myk. Det betegnes egentlig ikke som utflod, og det trenger ikke behandling. Hvis du synes det er uakseptabelt og klør vil bare en legeundersøkelse avgjøre om det bør behandles.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest susann

da jeg var plaget med kløe,tørrhet og utflod, ble jeg av en kvinnelig lege anbefalt å dusje kun hver 2. dag, og smøre meg inn med en uparfyrmert olje etter vask! det hjalp!

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...