Gå til innhold

Fra Win98 til XP


Cyberpus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tilrår på det sterkaste ein clean install av XP. Elles får du berre problemer. Det kan eg lova deg.

Windows bør uansett reinstallerast minst ein gong i året. Eg gjer det minst to gongar. Slik oppnår eg ein problemfri datamaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også anbefale en ren installasjon av XP. På den måten kvitter du deg med gammelt grums som garantert finnes på maskinen din.

Jeg kjører Office 2000 sammen med WinXP Pro, fungerer fint. Har faktisk ikke funnet et eneste program jeg brukte med Win98 som ikke fungerer med XP.

Jeg tror nok ikke en formatering to ganger i året er like påkrevd med XP som med Win98, dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilrår på det sterkaste ein clean install av XP. Elles får du berre problemer. Det kan eg lova deg.

Windows bør uansett reinstallerast minst ein gong i året. Eg gjer det minst to gongar. Slik oppnår eg ein problemfri datamaskin.

*grøss* for en jobb, men det må vel til.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

*grøss* for en jobb, men det må vel til.....

Det _er_ litt av en jobb.....

...de to første gangene du gjør det, siden er det bare en lek. Etter hvert lærer man hva man skal ta vare på (fordi man glemte det forrige gang), hva slags drivere som skal inn, hva slags innstillinger man bruker osv.

Jeg har alltid hatt operativsystemet på en egen partisjon som jeg formaterer, etter at jeg først har avinstallert f.eks Office. Resten av filene mine lar jeg være som de er. Utrolig hvor mange programmer som fungerer etter reinstallasjon av operativsystemet _uten_ at man må legge dem inn på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det _er_ litt av en jobb.....

...de to første gangene du gjør det, siden er det bare en lek. Etter hvert lærer man hva man skal ta vare på (fordi man glemte det forrige gang), hva slags drivere som skal inn, hva slags innstillinger man bruker osv.

Jeg har alltid hatt operativsystemet på en egen partisjon som jeg formaterer, etter at jeg først har avinstallert f.eks Office. Resten av filene mine lar jeg være som de er. Utrolig hvor mange programmer som fungerer etter reinstallasjon av operativsystemet _uten_ at man må legge dem inn på nytt.

Men jeg må ta ut ADSL kortet og innstallere driver før jeg setter kortet inn igjen og det gruer jeg meg til. Dessuten så vet jeg ikke om driveren vil passe til XP, jeg har funnet driver på nett,den passer til flere OS men det står ikke noe om XP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg må ta ut ADSL kortet og innstallere driver før jeg setter kortet inn igjen og det gruer jeg meg til. Dessuten så vet jeg ikke om driveren vil passe til XP, jeg har funnet driver på nett,den passer til flere OS men det står ikke noe om XP.

Dersom det ikkje står noko om XP, så ville eg undersøkt litt nærare. Det er framleis eit problem med eldre utstyr og XP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det ikkje står noko om XP, så ville eg undersøkt litt nærare. Det er framleis eit problem med eldre utstyr og XP.

Det ser visst ut som om jeg må holde meg til Win 98, faen åsså! :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser visst ut som om jeg må holde meg til Win 98, faen åsså! :-/

Kvifor? Finst det ikkje drivarar til kortet? Kva med nytt kort? Evt. Win2k?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvifor? Finst det ikkje drivarar til kortet? Kva med nytt kort? Evt. Win2k?

Det ser ikke sånn ut, jeg skal ringe 3COM på mandag. Jeg får XP på norsk i posten til uka og har ikke Win2k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ikke sånn ut, jeg skal ringe 3COM på mandag. Jeg får XP på norsk i posten til uka og har ikke Win2k.

Hei Amiga,

Jeg vil *anta* at hvis du har et 3com kort så har vel XP CD'en allerede en driver for den, som den installerer selv?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ikke sånn ut, jeg skal ringe 3COM på mandag. Jeg får XP på norsk i posten til uka og har ikke Win2k.

Kva heiter 3com-kortet ditt elles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Amiga,

Jeg vil *anta* at hvis du har et 3com kort så har vel XP CD'en allerede en driver for den, som den installerer selv?

Med vennlig hilsen

Men kortet er fra mars 2000, CDen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ChiengMai

Men jeg må ta ut ADSL kortet og innstallere driver før jeg setter kortet inn igjen og det gruer jeg meg til. Dessuten så vet jeg ikke om driveren vil passe til XP, jeg har funnet driver på nett,den passer til flere OS men det står ikke noe om XP.

Etter all sansynlighet fungerer nettverkskortet (går ut fra det er det du mener) uten installasjon av drivere i XP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Dersom det ikkje står noko om XP, så ville eg undersøkt litt nærare. Det er framleis eit problem med eldre utstyr og XP.

Er vel neppe snakk om eldre utstyr når det er et kort som brukes til ADSL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter all sansynlighet fungerer nettverkskortet (går ut fra det er det du mener) uten installasjon av drivere i XP.

Det er ikkje eit nettverkskort. Det er eit internt DSL-modem. Driver er funnen, dersom du ser litt lengre ned i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter all sansynlighet fungerer nettverkskortet (går ut fra det er det du mener) uten installasjon av drivere i XP.

Nei jeg mener ADSL kort, har ikke nettverkskort, men jeg har funnet driver nå! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...