Gå til innhold

FREKT ?!!!!!!


Gjest en venninne

Anbefalte innlegg

Hei Molli

Hva gjorde barn/foreldre FØR mobiltlf fantes?

Går du på konsert med mobilen på?

Med vennlig hilsen

Da fikk man grusomme beskjeder altfor sent, kan jeg tenke meg.

Jeg skal gi deg et grusomt eksempel på hvor viktig tilgjengelighet kan være, og dette er hentet fra virkeligheten på min egen arbeidsplass.

Ett år ved juletider, hadde de smarte personene i julebords-komiteen klekket ut en hemmelig plan: INGEN fikk vite hvor årets julebord skulle finne sted. Det skulle være så hemmelig og bli SÅÅÅ morsomt! Alle ble bare hentet i busser og kjørt avsted, direkte fra kontoret vårt.

Så skjedde det at ektefellen til en kvinnelig deltager på julebordet fikk hjerteatakk den kvelden. Og ingen fikk tak i kvinnen, for ingen visste hvor hun var!! Hun hadde jo ikke kunnet fortelle hvor hun var den kvelden, siden ingen fikk vite noe og hun ikke hadde mobiltlf.!

Mannen hennes døde den kvelden før hun kom hjem. Hun KUNNE ha rukket å få treffe han før han døde, dersom hun hadde vært mulig å nå på telefon.

Jajajaja, vil du kanskje si, det der var jo ett ekstremt tilfelle. Men det er nå engang slik at de faktisk skjer ! Og det ER disse ekstremtilfellene som gjør det viktigst å kune nås der man er. Det er da det teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, og eg som aldri bruker mobiltelefon, at dei arme ungane i det heile tatt har overlevd...

:-)))

Alle gjør selvsagt som de vil. Men personlig ble jeg litt skremt av en episode på jobben en gang. Så JEG synes tilgjengelighet er viktig, og JEG vil helst kunne nås øyeblikkelig dersom noe skjer med mann eller barn. Du skriver smiletegn og latterliggjør det litt, men jeg er faktisk dødsens alvorlig på det punktet. Jeg vil være tilgjengelig hvis noe skulle skje.

Les det jeg skrev til Sør her:

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=1330585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle gjør selvsagt som de vil. Men personlig ble jeg litt skremt av en episode på jobben en gang. Så JEG synes tilgjengelighet er viktig, og JEG vil helst kunne nås øyeblikkelig dersom noe skjer med mann eller barn. Du skriver smiletegn og latterliggjør det litt, men jeg er faktisk dødsens alvorlig på det punktet. Jeg vil være tilgjengelig hvis noe skulle skje.

Les det jeg skrev til Sør her:

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=1330585

Eg las det, men klarer rett og slett ikkje å la slike historier vere styrande for livet mitt. I så fall må ein sørge for å vere i nærheten av alle ein er glad i heile tida, det hjelper ikkje med telefon i om ein er bortreist f.eks., når nokon får infarkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk man grusomme beskjeder altfor sent, kan jeg tenke meg.

Jeg skal gi deg et grusomt eksempel på hvor viktig tilgjengelighet kan være, og dette er hentet fra virkeligheten på min egen arbeidsplass.

Ett år ved juletider, hadde de smarte personene i julebords-komiteen klekket ut en hemmelig plan: INGEN fikk vite hvor årets julebord skulle finne sted. Det skulle være så hemmelig og bli SÅÅÅ morsomt! Alle ble bare hentet i busser og kjørt avsted, direkte fra kontoret vårt.

Så skjedde det at ektefellen til en kvinnelig deltager på julebordet fikk hjerteatakk den kvelden. Og ingen fikk tak i kvinnen, for ingen visste hvor hun var!! Hun hadde jo ikke kunnet fortelle hvor hun var den kvelden, siden ingen fikk vite noe og hun ikke hadde mobiltlf.!

Mannen hennes døde den kvelden før hun kom hjem. Hun KUNNE ha rukket å få treffe han før han døde, dersom hun hadde vært mulig å nå på telefon.

Jajajaja, vil du kanskje si, det der var jo ett ekstremt tilfelle. Men det er nå engang slik at de faktisk skjer ! Og det ER disse ekstremtilfellene som gjør det viktigst å kune nås der man er. Det er da det teller.

Men med den "logikken" så kunne man jo si at man aldri skulle reise på ferie til utlandet i tilfelle det samme skjedde...

Man kan ikke være online 24/24 hele året. Det er et umenneskelig krav.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...