Gå til innhold

Gruer meg til fest!!


Minniei

Anbefalte innlegg

Jeg skal feire bursdag til helga! Jeg ba ei venninne som jeg egentlig visste at ville si nei, for hun gidder aldri å være med meg alene. Dvs at hun kun blir med på noe hvis typen min skal være med! Nå har vi ikke vært med henne og typen hennes på fest på nesten ett år, for jeg orket henne ikke legnger (hun skulle alltid sitte ved siden av typen min, snakket bare med han, driet ut meg ved hver anledning, fokusertet alltid på det hun og typen min har til felles, klår på han osv....!), men nå tenkte jeg at jeg skulle se hvor langt hun dro strikken denne gangen.

Så jeg spurte henne om hun ville bli med meg, uten typer, på en jentefest for å feire burdagen min! Men det trodde hun ikke at hun kunne selvfølgelig. Så da testet jeg henne, og foreslo at vi kunne jo ta en fest alle sammen istedenfor, og da takket hun ja med en gang!! HALLO?!?!

Så problemet mitt nå er at hun og typen hennes kommer hit på bursdagen min, og jeg har jo allerede fått bekreftet at det er bare pga av typen min at hun kommer!! Så jeg gruer meg veldig, for hun er utrolig god til å ødelegge alt for meg!! Hun greide det sist bursdag! Dere lurer sikkert nå på hvorfor jeg ba henne i det hele tatt, men som sagt så ville jeg se om hun forsatt var likenens, og i tillegg så er hun veldig årleit å være med da typen min ikke er her.For hun var veldig koselig i begynnelsen da vi var med dem, for da var det en annen gutt hun var inneterresert i, men så ble han sammen med noen, og da ble typen min veldig inneterresant! Etter at vi var blitt bestevenninner!

Jeg hart alrdi turt å sagt noe til henne, for da føler jeg at hun får akkurat det hun vil , da tror hun at jeg er sjalu på henne. Og jeg er ikke sjalu på henne, men som de fleste andre så liker jeg absolutt ikke at noen legger ann på typen min så åpenlyst, og prøver alt de kan for å såre meg. Spesielt ikke de som man trodde var bestevenninner!

Noen tips til hvordan jeg skal oppføre meg på festen? Noe jeg kan gjøre, si eller no..Bare så hun skjønner at JEG er sammen med typen min, og at ikke vil være med noen andre enn meg.

Til opplysning så flørter ikke typen min med henne, han er veldig obs på dette, men hun fortsetter uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke den første jenta som skriver her inne med det samme problemet. Det jeg ikke kan fatte er hvorfor dere holder på slike venninner. Kan dere ikke bare kutte ut? Dette er da ikke noe å samle på.Dere kan da ikke godta at en såkalt venninne skal sitte å drite dere ut.

Finn en mulighet for å si at hun ikke kan komme likevel. Drit i om det kan virke rart for henne, skulle hun spørre så sier du grunnen. Så kutter du ut hele dette kvinnemennesket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UHU, for et nek hun er.....

Be henne om å ryke å reise fortere enn juling, hvis hun fortsetter med dette.

Hvis hverken typen din - eller du liker dette, så bør jo han også si fra.

Du sier hun er en god venninne, men det høres da ikke slik ut. Venninner gjør ikke sånn.

Og en annen ting, jeg synes det høres ut som du er en tanke sjalu på typen, og det er ikke noe å være flau for.

Gled deg til festen, og hev deg over dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He,he.... Har vært i dine sko jeg også. Ring til denne "venninna" og si at "Beeeklaaager så mye ,men det blir ingen fest. Typen kom hjem og overrasket deg med at dere skulle reise vekk på kjærlighets weekend bare du og han."

Fortell henne selvsagt at HAN gledet seg viiiiilt til å få en romantisk helg med deg ,god mat 6 drikke og masse vill og hemningsløs sex....!

*ond latter*

Lykke ,lykke til dah :-)

*krysser fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare et forslag...

Konfronter henne med problemstillingen. Blir hun sur og fornærmet har du jo ikke tapt no, da er det ikke slik at dere fortsatt kan være venner. Er hun fornuftig, og vil være din vennine, tar hun deg på alvor og snakker med deg om dette. I så fall er dere jo fortsatt venner... (Hmmm, ble dette litt for enkel løsning kanskje?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt utpå kvelden, etter at ho har lagt beslag på kjærasten din ei stund, ville eg ha fått henne for meg sjølv, kikka forståelsesfullt på henne med rådyrauge og tatt ein ordentleg ekkel jenteprat.

Omtrent slik: "Så trist at det går så dårleg mellom deg og kjærasten din, eg ser jo at de er heilt uinteresserte i kvarandre, at han ikkje er oppmerksom mot deg, at du prøver å trøste deg med å få omsorg og nærhet frå kjærasten MIN.... Stakkars deg, så synd at du ikkje har klart å finne Den Store Kjærleiken enda!" Det er viktig at du virkar forståelsesfull og medlidande, ikkje bitter eller sjalu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ørkenvandreren

Du la ut en felle, og gikk rett i den selv med begge beina.

Synes jeg da synd på deg? Nei.

Har du vært så dum, får selv bruke krefter og kreativitet på å minimere "skadevirkningene".

Lykke til. :-)

Lattermild hilsen med bittelitt skadefryd fra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den absolutt beste metoden er at typen din, etter å ha blitt plaga ei stund, sier høyt og tydelig så ALLE hører det; Kan ikke du slutte å klenge så forbanna mye hele tida!!!!

DA tenker jeg du er kvitt dama for godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Du snakker med typen din først, så han er klar over situasjonen.

Så har du en liten jenteprat med "venninnen". Du sier at kjæresten din er smigret over oppmerksomheten, men at han ikke tør å avvise henne fordi han vet hvor følsom hun er, og at dere begge mistenker hun har problemer med sitt eget kjærlighetsliv. Smør tykt på, si at kjæresten din finner det hele litt pinlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det er èn ting jeg reagerer på (bortsett fra det opplagte som allerede nevnes her). Og det er; hvorfor lar du ikke typen din ordne opp i dette?

Han burde gitt henne en kald skulder for lenge siden. Hvis han virkelig ikke liker den form for oppmerksomhet (eller er det egentlig det du er litt engstelig for?) bør han selv være tydeligere med sine grenser. Det er ikke du som skal oppføre deg sånn eller sånn på festen, men han. Be ham vise med all tydelighet at det er kun èn jente for ham.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en gang hun kommer så sier du - "Dessverre kunne ikke (..typen din..) være her likevel, han måtte (..etellerannet..). Men jeg regner med du overlever likevel?" Med et søtt smil.

Så ser du hvordan hun reagerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt en veldig humoristisk tone hele kvelden og konfrontert henne hele veien. Klådd på typen min selv, og når hun gjorde det, så hadde jeg sdagt: Du syns nå han er deilig du også!!

Og sånn hadde jeg fortsatt.

Da hadde alle blitt obs på dette, og hun hadde i all åpenhet blitt konfrontert med det. Skulle vært spennende å høre hvordan dette hadde gått!

Men ta det ved hornene, men på en humoristisk måte, så slipper du konsekvenser av å bli sint og være uvenner!

Lykke til og gratulerer med dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var saktens litt av ei venninne. Ikke særlig moden må jeg få anta.

Det er fint at typen din er veldig klar over dette. Få ham til å spille mer på ditt parti, vær helt ærlig med ham, at du føler at hun truer deg, og kan ødelegge kvelden din.

Når hun legger an på han, kan han 'drite ut' henne ved å si "dropp den tåpelige flørten, dette er kjæresten min sin kveld, ikke din" eller andre direkte meldinger som ikke oppmuntrer henne til å fortsette.

Også kan han sprute henne i ansiktet med vannpistol hver gang hun forsøker å gjøre narr av DEG.

Det funker. Tro meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...