Gå til innhold

Verdens 7 underverk !


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Hei Dere :-)

jeg veit at det finnes noen kloke hoder der inne,jeg lurer på hva den siste av de 7 underverk er?

1 Taj Mahal i Agra India

2 pyramidene i Luxor

3 Det skjeve tårn i Piza

4 Babylons hengene hager

5 Eifeltårnet i Paris

6 Den kinesiske mur

7 ?

Hva er nå den siste noen som veit det,vi har en diskusjon på jobben angående dette.

hilsen

Indianlady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Verdens syv underverker er (var):

- Kheopspyramiden

- Babylons hengende hager

- Statuen av Zevs (ved Olympia)

- Artemis (ved Efesos i Tyrkia)

- Mausoleet til Kong Maussolos (ved Bodrum i Tyrkia)

- Bronsestatuen Kolossen (på Rhodos(

- Fyrtårnet Pharos (i Alexandria)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg ikke lest svarene under, men det er terakottasoldatene i Xian, Kina. Det er det 8. underverk.

Keiseren i Kina fikk laget et hundretalls (flere?) terakottafigurer, alle med lik kropp, men forskjellig ansikter - som han skulle sette opp som skremsel for fienden. Disse fikk han også med seg i graven for 'beskyttelse'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest svarene under, men det er terakottasoldatene i Xian, Kina. Det er det 8. underverk.

Keiseren i Kina fikk laget et hundretalls (flere?) terakottafigurer, alle med lik kropp, men forskjellig ansikter - som han skulle sette opp som skremsel for fienden. Disse fikk han også med seg i graven for 'beskyttelse'.

Jeg var ganske sikker på at det var 8 jeg da.....!!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmrmf.

Jeg var bare så sikker på at det var 8...

Men 7 er jo et magisk tall.

Så hvis Eiffeltårnet blir styrtet 11. september, deiser vel teracottasoldatene inn på

Eiffeltårnet sin plass.

?

Ikke umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...