Gå til innhold

Til linsebrukere


Gjest linse-lei

Anbefalte innlegg

Gjest linse-lei

Plages du med tørre øyne?

Er linsa di ubehagelig å ha på?

Jeg holder på å bli sprø..Samme hvor mye øyedråper jeg bruker, hjelper det ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du brukt linser lenge? Brygger du på en forkjølelse? Er du allergisk mot noe?

Hvilken linse bruker du?

Jeg vil anbefale dagslinser. Det finnes også innen disse forskjellige typer du kan prøve. Johnson&johnson har noen som er tynnere og dekker litt større del av øyet, dette kan være behageligere!

Hos meg er det focus dailies som fungerer best, de andre synes jeg er vanskeligere å sette inn fordi de er mykere, de faller også lettere ut hos meg enn dailies. Men jeg kjenner andre der det er helt motsatt, det kommer helt an på øyet.

Be optikeren din om prøver på andre linsetyper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det samme problemet for et par år siden. Løsningen var enkel for min del. Jeg byttet til en annen linsevæske, og borte var tørrheten:-)

Sitter du mye foran PC´n? Mange får problemer med linsene fordi de stirrer på skjermen og glemmer å blunke. Kanskje du burde bruke briller også innimellom?

Jeg ville tatt en prat med optikeren hvis jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du brukt linser lenge? Brygger du på en forkjølelse? Er du allergisk mot noe?

Hvilken linse bruker du?

Jeg vil anbefale dagslinser. Det finnes også innen disse forskjellige typer du kan prøve. Johnson&johnson har noen som er tynnere og dekker litt større del av øyet, dette kan være behageligere!

Hos meg er det focus dailies som fungerer best, de andre synes jeg er vanskeligere å sette inn fordi de er mykere, de faller også lettere ut hos meg enn dailies. Men jeg kjenner andre der det er helt motsatt, det kommer helt an på øyet.

Be optikeren din om prøver på andre linsetyper!

Jeg har ikke muligheten at jeg kan bytte..

Må bruke harde linser (har keratokonus).

Er ikke forkjøla eller noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke muligheten at jeg kan bytte..

Må bruke harde linser (har keratokonus).

Er ikke forkjøla eller noe

Da tror jeg jeg hadde byttet til briller!

Harde linser høres ikke behagelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt linser siden -93. Har vært veldig fornøyd, og er ikke spesielt plaget med tørre øyne. Jeg bruker Acuvue2 14-dagers-linser fra Johnson&Johnson.

Jeg prøvde ei stund månedslinser fra Focus, men da fikk jeg samme plager som deg med tørre øyne.

Spør optikeren din, om han har alternative linser til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...