Gå til innhold

Hva er ironi for deg?


Gjest ansatt

Anbefalte innlegg

Hvor mye kan en tillate seg under påskuddet av at det er ironi.

Hvor går grensen liksom? Er det noen grense eller er det individuelt? Er du forsiktig med å slenge dritt under påskudd av at det er ironi, eller gjør du det ofte?

Og hva synes du om det, om det samme hadde skjedd deg mener jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg velger mitt publikum med omhu. Men hvis det er en person tilstede som ikke tar humoren min, må jeg jo noenganger forklare.

Poenget med ironi er jo nettopp at folk fatter det er humor. Det er IKKE en måte å svine folk til med et smil. DET er sarkasme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ironien tenderer mot sarkasme, har man gått for langt.

Jeg bruker kun ironi overfor folk jeg vet tåler det og som forstår den. I en allmen setting kan man godt sette ting mer på spissen enn overfor enkeltpersoner.

Selv tåler jeg ironi, men rygger for sarkasme. Selvironi er derimot en god ting!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger mitt publikum med omhu. Men hvis det er en person tilstede som ikke tar humoren min, må jeg jo noenganger forklare.

Poenget med ironi er jo nettopp at folk fatter det er humor. Det er IKKE en måte å svine folk til med et smil. DET er sarkasme.

Kan du gi eksempel på ironi som går over i sarkasme da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du gi eksempel på ironi som går over i sarkasme da?

Ironi er å si det motsatte av det du mener.

Sarkasme er å si noe slemt på en vittig måte.

Men man kan jo si noe slemt man faktisk mener, uten å smile også.

Syns egentlig ikke det glir over i hverandre, men noen ganger er folk sarkastiske, og påstår de er ironiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker ikke humor og hvis noen bruker ironi mot meg så slår jeg.

Jaha, jeg er selv ganske humoristisk og jeg tåler ironiske kommentarar. Men har litt problem med å skille mellom ironi og sarkasme. Spesielt når vedkommande har en litt fiendtlig tone. Og det ikke er mulig å se på ansiktstrekkene til vedkommende at h*n spøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...