mrclean Skrevet 5. september 2002 Skrevet 5. september 2002 Jeg er en mann på 30 år som plages av at jeg får røde prikker på penishodet, antall og størrelse varierer, men det ligner ikke på blemmer(herpes). Det kan gi en brennende følelse på penishodet samt at det kan komme litt blank utfold fra urinrøret. Stringen bak på hodet kan også være rød og opphovnet.Prikkene kommer som oftes til syne under ereksjon, men kan også vises ellers. Symptomene kan vare fra 2 uker til et par mnd. og kommer tilbake ganske hyppig. Har vært til lege pga. svie og blank utfold fra urinrøret (prikkene har kommet i ettertid), men det ble ikke påvist noen ting, ble etterhvert sendt til urolog som mente at det var en slags tarmbakterie. Kan det være at jeg er spesielt følsom for enkelte bakterier? Har hatt kjæreste i over et år, men hun har ikke merket noe "unormalt". Håper på svar da dette er meget plagsomt for meg. 0 Siter
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 6. september 2002 Skrevet 6. september 2002 Røde prikker gir en klar assosiasjon med infeksjon. Det er en fjern mulighet at det kan være allergi, men det er meget sjelden at en får så lokaliserte røde prikker av den. Det at du har ikke overført det til din kjæreste kan muligens tale i den retningen. Spørsmål er hva slags infeksjon det kan være. Jeg har ingen klart og entydig svar. Hudinfeksjoner kan fære forårsaket av virus eller bakterier. De vanligste virus i genital regionen er herpes, men som du selv observerte riktig de forårsaker som regel blemmer med klar væske i, eventuelt omgitt av en rød kant eller rand. Kan det hende at blæmmene er så små og lite uttalte at du ikke ser dem? Hvis du tar på dem med fingeren er de opp høyet, vanligvis uten smerter. Det at de kommer igjen kan også tale i den retningen. På den andre siden er det med utflod fra urinrøret stemmer ikke. Infeksjon i urinrøret er som regel forårsaket av bakterier. De bør kunne påvises og identifiseres i en prøve tatt fra urin eller selve utflodet. Noen av mer sjeldne virusinfeksjoner forårsaket av enkelte medlemmer av enterovirus gruppen kan av og til forårsake slike infeksjoner som du beskriver. Det er imidlertid vanlig at de blir borte uten å komme tilbake. Tarmbakteriene, som du nevner, kan godt være årsak til utflod, men neppe prikkene. Som du forstår er dette bare en slags høytenkning uten at jeg har egentlig sjanse til å stille en diagnose. De som er best på dette felt er legene på Olafiaklinikken. Har du fortsatt plager anbefaler jeg et besøk der. Du bør selvfølgelig gå dit når du har symptomer. Vennlig hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.