Gå til innhold

Seniorsaken


jacob

Anbefalte innlegg

Dette rabalderet som Wesenlund og hans medsvorne lager, er vel årets mest patetiske kollektive handling så langt?

De som lever på livets skyggeside, de som ikke får oppmerksomhet, de som utgjør den fattigste kohorten, kort sagt; de som sliter mest av alle for å få livet til å gå opp - de lager nå et helvetes spetakkel. La oss kalle dem syterne.

Syterne er fattige, rett ut sagt lutfattige. De kontrollerer 70% av den norske formuen, har inntekter godt over snittet og både studielån og boliglån er spist opp av inflasjon.

Syterne får seg heller ikke jobb, og definitivt ikke i konkurranse med ungdommen. For hver 5. syter som stikker hodet sitt innom aetat, får fire av dem jobb. Det er en ganske bra tilslagsprosent i et stramt arbeidsmarked spør du meg. I tillegg er det jo slik at det er syterne som ansetter folk - for det er jo syterne som har possisjoner. Syterne bør kanskje ta et oppgjør med sine jevngamle i stedet?

Syterne ansetter som sagt folk og det er fordi syterne har eier possisjonene. De har makt og kontroll. Til tross for dette hevder altså syterne at de blir tråkket på, at de blir ignorert og tilsidesatt. Særlig er syterne mistilpasset moderniteten - sier de. Vel, det er syterne som eier reklamebyråene, det er syterne som eier kommunikasjonsbyråene, det er syterne som utformer organisasjonsteoriene, det er syterne som utformer arbeidsgiverpolitikken og det er fordundre meg syterne som utformer nasjonalpolitikken.

Det er noe som skurrer. Om det er scenografien, dramaturgien eller relevansen vet jeg ikke. Men jeg vet at jeg ikke synes synd på:

Rolv Wesenlund

Anne Marie Ottesen

Willy Haugli

Ellen Horn

Kalle Lisberg

Christian Vennerød

Marvin Wiseth

og hele helvetes resten av koblet.

Viktige samfunnsspørsmål drukner i gnålet til dette hylekoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miro1365380373

Jeg er så enig med deg! Er det noen det _ikke_ er synd på her i Norge, så er det den gjengen der.

Jamen dere har jo misforstått fullstendig. Den "gjengen" som dere sier kommer aldri til å be om noe, de mangler jo ingenting selv, og det er de fullstendig klar over. De snakker jo på vegne av dem som ikke har det slik som dem, de som blir skviset ut av arbeidslivet etc. lenge før de ønsker det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...