Gå til innhold

Blir det for dumt?litt langt...


Mistera

Anbefalte innlegg

For en tid tilbake så skrev jeg et innlegg som jeg fikke mange gode råd for, å nå vender jeg meg til dere igjen...

Det gjelder samme problemet men nå har skolen innrømt feilen, og skal sende meg fullstendig vitnemål....

Saken er jo den at pga dette så går ikke jeg på høyskole iår, og har ikke fått begynt på utdannelsen min, og nå når jeg må begynne å søke jobb så så tar det seg ikke ut å sende fra seg ufullstendige vitnemål, for i følge det vitnemålet som jeg har nå har jeg ikke studiekompetanse..

Ting har gått meget tregt fra skolen sin side, og nå har plutselig læreren vært bortreist igjen....

Er nå inne i en sykevikarjobb, der ansinitet gir grunnen for lønnen og de kan ikke fastsette lønnen uten dokumentert kompetanse, noe som gjør at jeg ikke får lønn som jeg skulle hatt før helgen!

Og ikke får jeg attføringspengene mine heller fordi jeg har da krysset av på kortet at jeg har jobbet de siste 14 dagene, og får derfor ikke utbetalt trygd...

Så nå har jeg sett meg lei på dette og har nå gått til advokat, MEN var det så lurt av meg???

Har begynnt å fått litt bondeanger, men er lei av at skolesystemet skal få ødelegge ENDA mer for meg enn hva de allerede har gjort... (tidliger saker, ppt osv...)

Jeg mister trossalt et år med arbeidsinntekt og for en som har levd på attføring de siste fire årene sier seg selv at jeg både har regninger og diverse andre ting som jeg har måtte utsette pga for liten inntekt og skal jeg noengang bli ferdig med å betale gjelden min så må jeg bare begynne nå.... Føler jeg...

Jeg har dessuten fått innvilget lån og stipend og alt lå til rette for at jeg skulle begynne på skole i år, men slik ble det ikke pga det dumme vitnemålet....

Noen som vet hvilke juridiske rettigheter jeg har i henhold til dette?

Er vel ganske så fortvilet og oppgitt over dette, jeg har tross alt også brukt hele forb... sommeren på å få tak i det vitnemålet, og det har stresset meg MYE, spesiellt psykisk...

Nå vil jeg vel egentlig bare vite om jeg gjør det rette ved å kontakte advokat, eller begir jeg meg ut på noe jeg ikke ønsker???

Takker på forhånd!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Arbeidsgiver må da kunne gi deg en ca-lønn, og så får de justere det, når den endelige lønn er fastsatt. Eller du kan be sjefen om et lønnsforskudd, som de så trekker fra første "skikkelige" lønn. Maken til firkantet arbeidsgiver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsgiver må da kunne gi deg en ca-lønn, og så får de justere det, når den endelige lønn er fastsatt. Eller du kan be sjefen om et lønnsforskudd, som de så trekker fra første "skikkelige" lønn. Maken til firkantet arbeidsgiver!

Jo man kan si litt av hvert om staten!!!

Det er ddesverre ikke sjefen som er opphavet til at jeg ikke får lønn:(

Ting og papir tar tid der vet du!

Men takker for tipset:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo man kan si litt av hvert om staten!!!

Det er ddesverre ikke sjefen som er opphavet til at jeg ikke får lønn:(

Ting og papir tar tid der vet du!

Men takker for tipset:)

Ja, alt går nok tregere i det offentlege enn i det private.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...