MOSØ Skrevet 5. september 2002 Skrevet 5. september 2002 Jeg er 48 år. for 3 år siden fikk jeg plutselig vondt i det ene øret. Det opplevdes som et trykk bak trommehinnen og jeg følte at hvis jeg fikk stukket hull på den, så ville et stort trykk forsvinne. Tygde jeg mat gjorde det vondt til å begynne med, men så tøyde det seg på en måte ut etterhvert. Når jeg våknet om morgenen var det ikke mulig og lukke kjeven normalt. Den måtte tøyes ut. Ofte kom og gikk en følelse av rennende varmt blod rett bak øret. Dette gikk over etter flere måneder. For over 1 år siden vendte det tilbake. Jeg satt i stolen en kveld og ble overmannet av voldsomme smerter i det samme øret. Det føltes som om kjeven løsnet og at det randt masse blod bak øret. Den store smerten forsvandt fort, men trykket/stølheten er der konstant. Innimellom kommer de store smertene når jeg tygger mat. (Som om kjeven løsner). Prøver jeg å presse kjeven bakover øker trykket og smerten voldsomt. Av og til blir også øret veldig varmt. Jeg har også i den senere tid begynnt å få en del hodepine om natten. Ikke veldig vondt, men murrende i bakgrunnen. Jeg var hos spesialist for et år siden, men han fant ingen ting. Det uroer meg! For 2 mnd. siden var jeg hos fastlegen min, men jeg opplever ikke å bli tatt på alvor. Jeg vet at noe er galt inne bak øret, men hva? Midt på 80 tallet engang fikk jeg "en på haka" i en drosjekø. Da hadde jeg ubehag i lang tid etterpå, men ikke på denne måten. Håper på svar om mulige tiltak. På forhånd takk. 0 Siter
Gjest Numenor Skrevet 5. september 2002 Skrevet 5. september 2002 Hvis du har slike smerter i øret som du beskriver synes jeg du skal ta en tur til legen på nytt, eventuelt en annen lege, og forlange å bli tatt på alvor! Hvordan er det med hørselen på dette øret ? 0 Siter
Christian Anker, spesialist i allmennmedisin Skrevet 6. september 2002 Skrevet 6. september 2002 Kanskje du har et problem med kjeven din som følge av hendelsen i taxi-køen eller spenninger i kjevemuskelen. Du kan eventuelt framlegge spørsmålet for tannlegen i Doktor Onlines forum om tannhelse. Kredittkortet ditt blir ikke belastet for henvendelsen til Doktor Onlines forum om allmennmedisin. 0 Siter
MOSØ Skrevet 6. september 2002 Forfatter Skrevet 6. september 2002 Hvis du har slike smerter i øret som du beskriver synes jeg du skal ta en tur til legen på nytt, eventuelt en annen lege, og forlange å bli tatt på alvor! Hvordan er det med hørselen på dette øret ? Helt normalt. 0 Siter
Gjest Numenor Skrevet 6. september 2002 Skrevet 6. september 2002 Helt normalt. Hvis hørselen er helt normal er det nok ikke trommehinnen som buler ut ihvertfall. Spenninger i kjevemuskulaturen kan være smertefulle, og hvis du kjenner etter ofte om det gjør vondt å presse kjeven bakover så kan det hende du opprettholder en spenning i muskulaturen på denne måten uten at du er klar over det selv. Prøv å slappe mest mulig av i kjeven og ikke gjør som føles vondt. Men få sjekket øret på nytt hos lege hvis du fortsatt har vondt i øret ! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.