Gå til innhold

hva slags høvel for underlivet?

Gjest tteeaa

Anbefalte innlegg

Jeg skal barbere skrittet helt for første gang, men aner ikke hva slags høvel jeg bør bruke - noen tips? helst en som er lett å finne i hylla på rema:)

Og bør jeg bruke skum eller krem eller hva? jeg er helt uvitende på dette området:)

takk for svar dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tanya1365380060

Jeg har den Venus høvelen-den er super!

Ellers bruker jeg bare å smøre inn området med vanlig underlivssåpe og barbere i vei! Men jeg har hørt om folk som bruker babyolje, og syns at det er best.

Når du barberer, så barber først et par ganger _med_ hårene, deretter et par ganger _mot_, da får du det helt glatt!

For å unngå bakterier osv, kan du smøre på noe som inneholder alkohol etterpå, eller en slags aftershave. Det vil da kanskje svi litt, men det går over! Jeg pleier ikke å gjøre dette, men vet at det er mange som gjør det.

Ellers er det greit å ha litt aloe vera gel ved hånden ( fåes kjøpt på bla H&M), som du kan smøre på etter barbering og når du kjenner at det klør evnt svir litt.

Det vil det sikkert gjøre også, siden dette er den første ganger du barberer deg. På meg ihvertfall, så virket det som om huden måtte ha litt tilvenningstid til barberingen før kløe og evnt utslett ga seg. Det er nok fordi huden der nede er så tynn.

Håper dette hjalp litt da! Hvis du vil vite mer, så bare søk på barbering eller noe liknende så kommer det opp masse stoff! Dette spm.har nemlig blitt stilt..tja..et par ganger før for å si det sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensor Excel (for menn) syns jeg er veldig bra. Den er visst sånn best-i-test også.

Og du må bruke skum/gelè. Gilette for Women satin care, wild berry silk, against cuts bla bla. (flott navn...) Den er supergod og lukter godt.

Husk brennhett vann på høvelen hele tiden, og gjerne aloe vera gele som 'after shave'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den Venus høvelen-den er super!

Ellers bruker jeg bare å smøre inn området med vanlig underlivssåpe og barbere i vei! Men jeg har hørt om folk som bruker babyolje, og syns at det er best.

Når du barberer, så barber først et par ganger _med_ hårene, deretter et par ganger _mot_, da får du det helt glatt!

For å unngå bakterier osv, kan du smøre på noe som inneholder alkohol etterpå, eller en slags aftershave. Det vil da kanskje svi litt, men det går over! Jeg pleier ikke å gjøre dette, men vet at det er mange som gjør det.

Ellers er det greit å ha litt aloe vera gel ved hånden ( fåes kjøpt på bla H&M), som du kan smøre på etter barbering og når du kjenner at det klør evnt svir litt.

Det vil det sikkert gjøre også, siden dette er den første ganger du barberer deg. På meg ihvertfall, så virket det som om huden måtte ha litt tilvenningstid til barberingen før kløe og evnt utslett ga seg. Det er nok fordi huden der nede er så tynn.

Håper dette hjalp litt da! Hvis du vil vite mer, så bare søk på barbering eller noe liknende så kommer det opp masse stoff! Dette spm.har nemlig blitt stilt..tja..et par ganger før for å si det sånn ;)

Fortsetter du innleggene dine like detaljert som det her, så kommer jeg til å måtte ta meg en iskald dusj snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest papirtiger

Mach3 fra Gilette ER best. Ingen over ingen ved siden osv.

Har prøvd alle ladyshavere, inkludert Venus, men Mach3 er mye bedre.

Jeg bruker en mild såpe når jeg barberer meg. Husk at huden venner seg til å bli barbert etter en stund, så det blir bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiller for såvidt ingen rolle. Bare ikke gjør som venninna mi gjorde - brukte høvelen som faren barberte seg i ansiktet med. *uææææ*

*lol*

hvemvar det værst for da tror du? henne eller faren?

hmm, synes jeg ser det...

Faren: hvem pokker har barbert seg med høvelen min... (lyser kjønnshår av kantene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke fatte og bekripe hva man skal med høvel, når man har fine hårfjerningskremer.

Veet hårfjerningskrem for ekstra sensitive plasser er kjempefin ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*lol*

hvemvar det værst for da tror du? henne eller faren?

hmm, synes jeg ser det...

Faren: hvem pokker har barbert seg med høvelen min... (lyser kjønnshår av kantene)

Jeg brekker meg bare ved tanken på at faren kanskje kuttet seg med høvelen etterpå... Kanskje han luktet det når han barberte seg under nesa også... Æsj, nei nå kaster jeg snart opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanya1365380060

Fortsetter du innleggene dine like detaljert som det her, så kommer jeg til å måtte ta meg en iskald dusj snart :)

Det der var da ingenting!

Hvis du syns det var detaljert, så hadde du nok måtte gjøre noe langt mer drasktisk enn en kald dusj hvis du hadde fått vite hva jeg klassifiserer som detaljert..hehe.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...