Gå til innhold

BH-vask


Miromurr

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en brosjyre fra Lindex i posten. Den reklamerte for høstens BH-er. Der leser jeg at man gjerne kan vaske Bh-ene hver dag. FOR HÅND!!!!!

Trur jeg ler meg i hjel....

Hvor ofte vasker DU BH-en din? Og vasker du den noen sinne for hånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går vel med samme BH i 2-3 dager før jeg vasker den. Og jeg samler opp til jeg ikke har flere reine igjen, og så vasker jeg dem - for hånd!

Har alltid gjort det pga faren for å ødelegge vaskemaskinen. En gang maskinen streiket, ringte jeg en reparatør, og han sa - "Det er sikkert en BH spile som har satt seg fast!" "Neida" svarte jeg, "jeg vasker aldri BH'ene mine i maskinen".

Da jeg kom hjem fra jobb og han hadde vært der, lå der en lapp påskrevet: Fant denne BH spilkeen i maskinen. Og ved siden av lå en rusten gammel BH-spile.....

Nå vet jeg at det går an å kjøpe et slags nett til dem, slik at maskinen ikke går i stykker, men jeg har nå aldri sett det noe sted, så jeg fortsetter å vaske dem for hånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Har aldri vasket bh for hånd, vasker de i en vaskepose.

De vaskes når jeg føler for det..har jo en del bh'er å ta av...

Det hender jeg sjekker om spilene sitter løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Liljemor

Eneste gangen jeg vasker BH for hånd er når jeg er på en lengre ferie i utlandet.

Selv om jeg har mange BH'er har jeg et par favoritter, så det blir til at jeg vasker dem selv om jeg har flere andre rene for hånden.

Før så var det utenkelig for meg å gå med en BH mer enn en dag, men etterhvert som jeg blir eldre svetter jeg mindre, så går fint å gå med den i to-tre dager faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går vel med samme BH i 2-3 dager før jeg vasker den. Og jeg samler opp til jeg ikke har flere reine igjen, og så vasker jeg dem - for hånd!

Har alltid gjort det pga faren for å ødelegge vaskemaskinen. En gang maskinen streiket, ringte jeg en reparatør, og han sa - "Det er sikkert en BH spile som har satt seg fast!" "Neida" svarte jeg, "jeg vasker aldri BH'ene mine i maskinen".

Da jeg kom hjem fra jobb og han hadde vært der, lå der en lapp påskrevet: Fant denne BH spilkeen i maskinen. Og ved siden av lå en rusten gammel BH-spile.....

Nå vet jeg at det går an å kjøpe et slags nett til dem, slik at maskinen ikke går i stykker, men jeg har nå aldri sett det noe sted, så jeg fortsetter å vaske dem for hånd!

Du kan kjøpe sånne vaskeposer på OBS... Det har gått bra i årevis med min vaskemaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker de sammen med trusene, på 60.....og de blir grå og stygge *sukk*

Det har jeg løst ved at hverdagsundertøyet er sort eller burgunder. Lekkert egentlig (tøyet altså - ikke kroppen!).

Har ett undertøysett i hudfarget og ett i hvitt. brukes til pent og vaskes for hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nattatatta

Du kan kjøpe sånne vaskeposer på OBS... Det har gått bra i årevis med min vaskemaskin.

Kjøpes også på Henne & Mauritz og Lindex. Sikkert flere steder også.

Og på postordre da (Sparkjøp, Ellos ol.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en BH maks to ganger før jeg vasker den. Jeg bruker alltid BH med spiler og legger dem i et putevar før jeg vasker dem i maskinen, jeg gidder ikke vaske klær for hånd så jeg unngår å kjøpe ting jeg ikke kan vaske i maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ikke det var sant da jeg fikk samme "lekse". Jeg har virkelig annet å gjøre enn å vaske klær for hånd. Her går alt, absolutt alt, i maskinen - selvfølgelig sortert etter temperatur, program osv. Alle BHene vaskes i pose, det har gått bra i mange år. Det er faktisk år siden sist klær ble ødelagt etter/under vasking her i huset. Maskinen er også like fin etter snart syv å i drift. Men i våres trodde jeg løpet var kjørt, men da gubben åpnet maskinen var det bare drivreima som hadde gått. Den fikk bestilt av leverandør og levert i posten - kostnad 90kr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe sånne vaskeposer på OBS... Det har gått bra i årevis med min vaskemaskin.

Takk for tipset! Skal se etter en slik pose neste gang jeg handler der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går vel med samme BH i 2-3 dager før jeg vasker den. Og jeg samler opp til jeg ikke har flere reine igjen, og så vasker jeg dem - for hånd!

Har alltid gjort det pga faren for å ødelegge vaskemaskinen. En gang maskinen streiket, ringte jeg en reparatør, og han sa - "Det er sikkert en BH spile som har satt seg fast!" "Neida" svarte jeg, "jeg vasker aldri BH'ene mine i maskinen".

Da jeg kom hjem fra jobb og han hadde vært der, lå der en lapp påskrevet: Fant denne BH spilkeen i maskinen. Og ved siden av lå en rusten gammel BH-spile.....

Nå vet jeg at det går an å kjøpe et slags nett til dem, slik at maskinen ikke går i stykker, men jeg har nå aldri sett det noe sted, så jeg fortsetter å vaske dem for hånd!

"Alle" steder som selger BH'er selger også vaskeposer til dem. Så sant du da noengang kjøper nye BH'er skulle det ikke være noe problem å kjøpe med en vaskepose...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg løst ved at hverdagsundertøyet er sort eller burgunder. Lekkert egentlig (tøyet altså - ikke kroppen!).

Har ett undertøysett i hudfarget og ett i hvitt. brukes til pent og vaskes for hånd.

orker ikke mørkt undertøy, flekkene blir så ekle da! *Æ* hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker de sammen med trusene, på 60.....og de blir grå og stygge *sukk*

Ja, riktig.

Så vi burde vel heller vaske dem for hand, tror du ikke det?

Burde ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mange foreslår vaskepose. Hvis en bh-spise kan gnage seg vei gjennom bh-sømmen, kan den like godt finne vei ut av en skrøpelig vaskepose.

Vaskepose til spile-bh = Falsk trygghet.

Man bruker vaskepose til f.eks. nylonstrømper, så man slipper å knytte opp hele vasken etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mange foreslår vaskepose. Hvis en bh-spise kan gnage seg vei gjennom bh-sømmen, kan den like godt finne vei ut av en skrøpelig vaskepose.

Vaskepose til spile-bh = Falsk trygghet.

Man bruker vaskepose til f.eks. nylonstrømper, så man slipper å knytte opp hele vasken etterpå.

Enig, det har jeg også funnet ut. Vaskeposene er jo som regel laget av masse blonder, og alle vet jo at det er fullt av huller i dem! Hvordan de skal hindre bh-spilen i å sette seg fast i maskinen når de allerede har kommet seg ut av tett stoff i bh'en, er meg en gåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Ser mange foreslår vaskepose. Hvis en bh-spise kan gnage seg vei gjennom bh-sømmen, kan den like godt finne vei ut av en skrøpelig vaskepose.

Vaskepose til spile-bh = Falsk trygghet.

Man bruker vaskepose til f.eks. nylonstrømper, så man slipper å knytte opp hele vasken etterpå.

Har funnet en spile i vaskepose. Ble flinkere til å sjekke om de satt ordentlig fast etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...