Gå til innhold

Hjelp.. -uten husleiekontrakt..


silvane

Anbefalte innlegg

Jeg har leiet bolig i snart et år. Da jeg flyttet inn skulle huseier ordne med husleiekontrakt, men det ble aldri til det. Jeg har heller ikke (dum som jeg var) tenkt noe mer over det. Problemet mitt nå er at huseier plutselig kommer og forteller at de har lagt ut huset for salg!! -Wtf skal jeg gjøre nå?

Har jeg noen rettigheter uten kontrakt?

Jeg kan jo bare håpe at de nye eierne vil la meg fortsette leieforholdet i hvertfall en stund.

Noen som vet hvordan disse tingene fungerer?

Har jeg noen rettigheter i det hele tatt?

Håper på svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At huset selges er i utgangspunktet ikke en god nok grunn for oppsigelse. De nye eierne må ta deg med på kjøpet - men dersom de skal bruke den delen av huset du bor i som bolig for seg selv, må du flytte.

Uansett om man leier med eller uten kontrakt gjelder husleieloven! Det vil si at utleier ikke kan gi deg dårligere vilkår enn det loven sier. Man står sterkt som leietaker!

Husleieloven finner du på

http://www.lovdata.no/all/hl-19990326-017.html

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...