Gå til innhold

Verdensnyhet... **STOP PRESS**


Sør

Anbefalte innlegg

Er det noe gale med oppdateringen/cache her, eller har hoved-overskriften i Norges største avis (VG) i hele dag vært at en hval *kan* være forkjølet...???

Man kan jo få lyst til å begynne med hval-jakt av mindre...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har det kanskje ikke skjedd noe viktig i verden idag?

Skal vi ta oss en hvalfangst tur, kanskje? Tar med bazookaen min, jeg.

Hei,

Det verste er jo at det faktisk har skjedd en god del i verden i dag...

Jeg tror hvalen plasker litt for langt nord, hvor det er for kaldt til å drive hval-jakt med bazooka. Derimot kunne vi jo brukt missiler - det ville trolig utslettet mesteparten av nord-Norge, men pytt pytt... Det blir sikkert ikke verre enn det som skjedde i Afghanistan.

Men selv Aftenposten har nå en artikkel om hvordan vi skal forholde oss *når* vi møter denne hvalen....

When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "let us pray." We closed our eyes. When we opened them, we had the Bible and they had the land. - Desmond Tutu

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har trykket "refresh" pga akkurat den artikkelen.

Vi lever i en gal verden når dette er den største nyhetene de presterer å komme opp med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hollywoodstjerner får generelt mye oppmerksomhet.

Redningsaksjonen for Keiko har kosta i overkant av 100 millioner spenn. Det er mye penger, forferdelig mye penger tatt i betraktning at Alfa Romeo nå selger ut sine 156-modeller for en slikk og ingenting. For eksempel får man nå en Romeo 156 2,5 for 415 000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hollywoodstjerner får generelt mye oppmerksomhet.

Redningsaksjonen for Keiko har kosta i overkant av 100 millioner spenn. Det er mye penger, forferdelig mye penger tatt i betraktning at Alfa Romeo nå selger ut sine 156-modeller for en slikk og ingenting. For eksempel får man nå en Romeo 156 2,5 for 415 000 kr.

Ja, jeg har merket meg denne prisreduksjonen. Det kommer jo en oppgradert versjon av 156, men det dreier seg stort sett om interiør.

Man kan skjønne at Alfa-kundene ikke vil kjøpe en bil, når de vet at det måneden etter kommer en facelift. For å få bermen til å kjøpe Alfa's restlagre, må altså prisreduksjoner til.

Det er trist, men slik er det. Trist fordi et av de få bilmerker som kan rubriseres som kultur, nærmest må kastes etter nordmenn ved hjelp av pris...mens Toyota eller hva det heter, kan tillate seg å selge vogner til 200.000 kroner og mer til. Det sier en del om vår vugære nasjon, vårt forfall og vår materialisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har merket meg denne prisreduksjonen. Det kommer jo en oppgradert versjon av 156, men det dreier seg stort sett om interiør.

Man kan skjønne at Alfa-kundene ikke vil kjøpe en bil, når de vet at det måneden etter kommer en facelift. For å få bermen til å kjøpe Alfa's restlagre, må altså prisreduksjoner til.

Det er trist, men slik er det. Trist fordi et av de få bilmerker som kan rubriseres som kultur, nærmest må kastes etter nordmenn ved hjelp av pris...mens Toyota eller hva det heter, kan tillate seg å selge vogner til 200.000 kroner og mer til. Det sier en del om vår vugære nasjon, vårt forfall og vår materialisme.

Det er jo disse Hondaguttene (homsene) som importer Romeo om dagen. Det er selvsagt ikke bra; de har gjennom en årrekke bygd opp en bil -og formidlingskultur som i første rekke dreier seg om problemfritt bilhold, endesløse garantier og lavt drivstoff-forbruk. Et slikt fokus undergraver det kunstneriske uttrykket bilinteresserte er opptatt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det verste er jo at det faktisk har skjedd en god del i verden i dag...

Jeg tror hvalen plasker litt for langt nord, hvor det er for kaldt til å drive hval-jakt med bazooka. Derimot kunne vi jo brukt missiler - det ville trolig utslettet mesteparten av nord-Norge, men pytt pytt... Det blir sikkert ikke verre enn det som skjedde i Afghanistan.

Men selv Aftenposten har nå en artikkel om hvordan vi skal forholde oss *når* vi møter denne hvalen....

When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "let us pray." We closed our eyes. When we opened them, we had the Bible and they had the land. - Desmond Tutu

*klem*

TAKK for det Tutu-sitatet, det "trengte" jeg akkurat nå faktisk!

*cut & paste"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hollywoodstjerner får generelt mye oppmerksomhet.

Redningsaksjonen for Keiko har kosta i overkant av 100 millioner spenn. Det er mye penger, forferdelig mye penger tatt i betraktning at Alfa Romeo nå selger ut sine 156-modeller for en slikk og ingenting. For eksempel får man nå en Romeo 156 2,5 for 415 000 kr.

Noe så lite er ikke en bil, men en glorifisert gressklipper....

Hvem vil vel ha noe slikt småplukk?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKK for det Tutu-sitatet, det "trengte" jeg akkurat nå faktisk!

*cut & paste"

Hei,

Han fikk det nok herfra:

"When the missionaries first came to our land, they had the Bibles and we

had the land. Fifty years later, we had the Bibles and they had the land."

[Jomo Kenyatta, first President of Kenya after independence]

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...