Gå til innhold

Har du vært i Italia?


Line

Anbefalte innlegg

Jeg har SÅ lyst å dra...

søskenbarnet mitt har flytta til Milano, og jeg har lovet å besøke henne når jeg får anledning. Om jeg drar, vil jeg se meg rundt i landet samtidig. Kommer da til å reise med tog.

Hvor bør jeg dra, og hva er det å se og oppleve akkurat der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, Venezia,Roma, Genova og Firenze, fo rå nemne nokre. Milano er derimot ein kraftmodernistisk storby utan særlege formildande drag.

Er det noe spesielt du har sett, som du kan anbefale..? (Bygninger, steder, monumenter...)

Satt og så på Travel Channel i sted, og da var det dokumentar fra Sicilia... *sukk* Jeg fikk lyst å pakke og dra med det samme :)

Lenge siden jeg har sett deg her inne forresten! Har du det bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Line =)

Vi har vært i Italia ved 2 anledninger, og begge gangene bodde vi i Toscana. Først bryllupsreisen i "Castiglione della Pascaia", en nydelig liten by, med mest italienske turister. Vi tok en dagstur til vakre Siena, som også er et must om du er i nærheten.

Vi tok også turen inn til Roma 2 dager før vi skulle hjem, og vi synes begge det er en fantastisk by, med severdigheter på hvert gatehjørne, sjarme og spennende historiske plasser. Pantheon om kvelden må oppleves. Utecafeér, liv og røre.

Den andre gangen var i fjor sommer. Da leide vi feriehus på en gammel vingård i Toscana, litt oppi åsen for Lucca. Stedet var flott, Lucca var nydelig og det eneste aber'et var at det tok lengre tid å kjøre til stranden enn vi trodde.

Ifjor tok vi også turen til Pisa en hel dag, og Firenze. Milano skippet vi, da vi har hørt at det er en industriby!

Nå har vi vært i Hellas, Spania, frankrike og jeg mye i Tyrkia, men ingenting kan måle seg med Italia! Og da spesielt det toscanske landskap og byer. Kysten er ikke så spennende som innlandet synes jeg, men det er mest fordi alle gårdene, de små pittoreske landsbyene og det nydelige landskapet er så fantastiske.

Vi drar dit igjen neste sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...