Gå til innhold

Dixi og dere andre:Hva skjer

Gjest ei bekymret venninne

Anbefalte innlegg

Gjest ei bekymret venninne

ER ikke helt sikker på om dette innlegget passer inn her,men jeg gjør et forsøk.Kanskje dere har noen råd å gi meg.

Jeg har hatt ei venninne fra ungdomskolen som jeg er venn med enda.Før ringte hun av og til til meg og spurte på om vi kunne finne på noe og sendte tekstmeldinger tilbake da jeg sendte først til ho.

I vår ble hun sammen med en gutt som var 7 år eldre enn henne.Jeg visste hvem han gutten var fra før på grunn av at han har vært sammen med en venninne av en jeg kjenner for 4år siden.Da dem slo opp,stod han hele tiden og skrek utenfor huset hennes så politiet måtte hente ham.Det var mye rus i huset,både av alkohol og narkotika.

I de første ukene etter at de hadde blitt sammen hadde jeg kontakt med venninna mi,men nå har jeg ikke vært sammen med henne siden i juli.I juli sa hun at han trodde at han bestemte over ho.Noe som hun mente på at han ikke gjorde,men slik jeg kjenner henne blir hun lett påvirket av andre folk.Han er en type som er meget sjalu.Venninna mi gikk ut med en kamerat da hun var sammen med typen sin.Typen hennes gråt på tlf,og etter det ringte han til kameraten til venninna mi og skjelte ham ut.

Etter juli måneden har jeg ringt til venninna mi og sendt meldinger til henne,men hun kan aldri finne på noe lengre.Dessuten ringer hun aldri lengre og sender meldinger til meg.Hun er opptatt med noe hele tiden.Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har ringt og bedt dem komme til meg,og venninna mi sa en gang da jeg ringte før typen hennes kom til ho at dem kom bort til meg.Plutselig ringte hun en stund senere og sa at det ikke ble noe av.Når jeg ringer ho når typen hennes er hos henne,kan hun aldri prate lenge i telefonen.Det er noe som ikke stemmer med det forholdet,men jeg kan ikke sette fingeren på hva.

I forrige uke spurte jeg om vi skulle gå sammen til røde kors.Hun sa først ja,men så ringte hun og sa at hun kunne ikke gå sammen med meg på grunn av typen hennes gikk på krykker og at det ville ble for stressende å gå sammen med meg.Vi kjørte forbi henne.Hun gikk sammen med en annen gutt,men typen hennes med krykkene var ikke der.Ikke gikk han på krykker heller.

Ringte par dager senere, og da sa hun at hun skulle komme til meg etter at hun hadde spist,men det gjorde hun ikke.Da jeg ringte henne,hadde hun gått ut sammen med typen sin.Skjønner at hun unngår meg men hvorfor gjør hun det?Jeg føler at jeg er i ferd med å miste venninna mi,og hun har forandret seg veldig etter at hun traff typen sin i vår.Virker ikke så glad og livelig lengre.

Uka etter skulle jeg gå sammen med henne, typen hennes og en annen gutt til røde kors.Jeg møtte dem, og på veien bort så snakket hverken ho eller typen hennes med meg.De overså meg rett og slett,men når de først så på meg så stirret de dumt på meg.Hvis jeg snakket til dem på røde kors,fikk jeg bare et kort svar tilbake.Ikke hilste de på kjæresten min da han kom og hentet meg heller.Kjæresten min så at han gutten puttet noe i munnen og så rundt seg etter på når venninna mi ikke var der.Kanskje han går fremdeles på narkotika.Uansett så er jeg bekymret for min venninne.

Tror du at det har skjedd noe med henne?At hun er utsatt for mishandling eller for en psykopat siden hun holder seg langt unna meg?Hvis det er tilfellet hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71277-dixi-og-dere-andrehva-skjer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg!

Det er jammen ikke godt å vite hva som har skjedd med henne. Det trenger jo ikke ha skjedd et seksuelt overgrep, slik du beskriver det kan det mer virke som kjæresten har en veldig makt over venninnen din.

Forstår at du er bekymret for henne, for at hun har forandret seg sånn og for at hun ikke vil være med deg. Men jeg tror ikke det er så veldig mye mer du kan gjøre, du kan jo ikke tvinge deg på og insistere på å være venninner når hun ikke vil.

Kanskje du skal la henne være alene en stund uten at du tar kontakt og spør om dere skal finne på ting sammen? Har du andre venninner du kan være med i stedet?

Venninneforhold kan jammen være vanskelig innimellom....

Klem fra Grete :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...