Gå til innhold

FU: Tastaturet & musa


kie

Anbefalte innlegg

Hva slags type har du? (fancy eller bare "plain")

Hvordan ser det egentlig ut mellom og under tastene der?

Hvor ofte rengjør du det og...HVORDAN?

Hvordan holder du styr på alle knapper som skal tilbake igjen?

Er det veldig dyrt å evt. kjøpe nytt i stedet?

*venter*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har et passe fancy sett - selvfølgelig ergonomisk (man er jo ikke fysioterrorist for ingenting, mener jeg); Cordless Desktop™ Pro fra Logitech:

http://www.logitech.com/index.cfm?page=products/details&CRID=486&CONTENTID=5056&countryid=13&languageid=1

Gjøre reint, ja - i forrige uke fant jeg ut hvordan museballen kunne tas ut.. Neste prosjekt blir å frigjøre tastaturet for latte-sølet som har havnet der i løpet av det siste året. *venter også spent på tips*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Hva slags type har du? (fancy eller bare "plain")*

Ganske plain trådløs mus & tastatur. (HP)

*Hvordan ser det egentlig ut mellom og under tastene der?*

Der er det mørkt.

*Hvor ofte rengjør du det og...HVORDAN?*

DET? Mener du tastaturet? *Ghulp* Jeg blåser støv inni musa når den henger seg opp, og så gnir jeg kula litt med t-skjorta.

*Hvordan holder du styr på alle knapper som skal tilbake igjen?*

Forstår ikke spørsmålet.

*Er det veldig dyrt å evt. kjøpe nytt i stedet?*

Å ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.logitech.com/index.cfm?page=products/details&CRID=486&CONTENTID=5056&countryid=13&languageid=1

Musa er ute av fungsjon, jeg prøvde med andre batterier men ikke noe skjedde, de var ikke nye da såjeg må nok til innkjøp av nye batterier og håpe påat det ikke er noe annet. Kula er tatt ut mange ganger og vasket.

Tastaturet har jeg kun snudd opp ned og ristet på og tørket av forsiktig med en klut. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare helt vanlig tastatur og mus.

*kikker mellom tastene*

Ser noenlunde rent ut. Litt støv under tastene, ellers OK.

Kan aldri huske å ha rengjort dette tastaturet. Men jeg mener å huske at mannen har noe rengjøring på gang her innimellom. Jeg aner ikke hvordan han gjør det. Tror han bruker noe anti-statisk spray osv...

Vi bytter tastatur innimellom, dessverre vet jeg ikke hva det koster fordi mannen pleier å få nytt utstyr på jobbens regning. Men jeg tror ikke det er veldig dyrt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal vi se...

Har tre PC'er hjemme.

Det ene settet er et trådløst HP tastatur og mus. det funker greit nok men måtte bytte den første musa. det er grått og litt smalere enn andre.

HAr også et annet trådløst sett med tastatur og mus fra logitech, og det har funket supert fra første stund, ganske enkelt tastatur, men veldig bra.

det siste er et helt vanlig keytouch tastatur, og en vanlig logitech mus. altså ikke trådløst.

Har forøvrig lyst på optisk. :)

Mvh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Logitech Cordless Desktop Optical. D

a jeg kjøpte det for et års tid siden var det i alle fall det mest fancy og flotteste tastatur jeg noen sinne hadde prøvd. (Syns jeg fortsatt, forresten) Men grunnen til at jeg endte opp med akkurat DET var likevel en undersøkelse jeg leste et sted.

Siden musa er optisk er det ikke behov for rengjøring.

Tastaturet har jeg aldri rengjort. Kjempebra tastatur, forresten - helt flatt og med god hvilestilling for hendene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se...

Har tre PC'er hjemme.

Det ene settet er et trådløst HP tastatur og mus. det funker greit nok men måtte bytte den første musa. det er grått og litt smalere enn andre.

HAr også et annet trådløst sett med tastatur og mus fra logitech, og det har funket supert fra første stund, ganske enkelt tastatur, men veldig bra.

det siste er et helt vanlig keytouch tastatur, og en vanlig logitech mus. altså ikke trådløst.

Har forøvrig lyst på optisk. :)

Mvh:

Men det får'u faen ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rett og slett enklere å kjøpe nytt, men jeg er som kjent blakk *s*

Måten en vasker er forskjellige fra tastatur til tastatur, men det jeg har nå plukker jeg av tastene på (spretter dem av med smørekniv)

Så skrur jeg det opp og vasker brettet under.

Vasker alle tastene, tørker dem og trykker dem på igjen.

Her om dagen fikk jeg te INNI hele tastatur-elektronikken.

Er 4 plastlag inni tastaturet mitt med små eletroniske "baner" på, ser ut som ark. Måtte skille disse, tørke inni og sette sammen igjen. FUll panikk, husket hverken rekkefølge eller noe.

Men det gikk bra :-)

Optisk mus er best, tørkes bare under. Henger seg aldri opp eller noe som helst. Krever ikke musematte.

Da jeg hadde hjul-mus skrudde jeg den opp, tok ut og tørket av kula samt de små "hjulene" inni der som den beveger seg mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tastaturer:

http://www.komplett.no/k/kl.asp?AvdID=1&CatID=18&GrpID=2&t=432&l=2

Mus (du må ha optisk med scroll/"klitt")

http://www.komplett.no/k/kl.asp?AvdID=1&CatID=18&GrpID=1&t=206&l=2

Jeg har en Optisk mus med "klitt" :-) fra logitec.

Og et logitec-tastatur, ganske vanlig, men med 3 irriterende tillegsknapper for web, epost og søk. Bruker dem aldri.

Tastene holdes styr på ved at du kvitter deg med alle barn i nærheten, og legger dem opp i samme mønsteret som det står på tastaturet.

Ev. finner du et detaljert bilde av et norsk tastatur på nett, om noe slikt finnes :-)

Du kan også spørre på dol dersom det er noen du ikke finner tilbake til.

Vi har så mange tastaturer, jeg tar bare et annet og sammenligner med. (derfor kan det være urt å ta vare på gamle avlagte/ødelagte tastaturer)

Lykke til *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådløse - begge deler! Kjempekjekt! :o) Ettersom jeg sjelden spiser ved tastaturet er det foreløbig ingenting som kommer ut når jeg snur det opp-ned og rister på det. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...