Gå til innhold

Media Player


perna

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har brukt mediaplayer en stund nå. Både til å spille musikk å vise video. I dag begynte det plutslig å hakke når jeg spiller musikkk. Noen som vet noe om hvorfor.Hvis jeg bruker winamp er problemet borte, men der for jeg ikke spilt video. det er et annet problem lasta ned winamp3 nå det stod at jeg kunne spille av videofiler der men det går ikke. F.eks en musikkvideo hører bare musikken uten bildet, hvorfor? er det noe med instillingene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan prøve å gå på Tools > Options > Performance, og endre på innstillingene der. Spesielt Hardware Acceleration kan ha noe å si.

Det funka ikke. Så fort jeg skal spille av musikk begynner det å hakke høres ut som en jævlig sliten cd.Har aldrig hatt dette problemet tidligere. Har til og med forsøkt å hente ned den siste versjonen samme problem med denne..,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funka ikke. Så fort jeg skal spille av musikk begynner det å hakke høres ut som en jævlig sliten cd.Har aldrig hatt dette problemet tidligere. Har til og med forsøkt å hente ned den siste versjonen samme problem med denne..,

Hei,

Hva med å defragmentere harddisken?

Og rydde i temp-files og cacher, osv?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Hva med å defragmentere harddisken?

Og rydde i temp-files og cacher, osv?

Med vennlig hilsen

Bryter inn litt, hver gang jeg prøver å defragmentere kommer den til 10% og begynner på nytt igjen, hva kan det komme av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bryter inn litt, hver gang jeg prøver å defragmentere kommer den til 10% og begynner på nytt igjen, hva kan det komme av?

Hmmm...

Hvor mange ganger begynner den på nytt?

Det *kan* være at den "skal" gjøre det i flere trinn, og at den faktisk gjør noe forskjellig for hver gang?

Ellers vil jeg anbefale at du tar backup av *alt* før du installerer XP, og gjør en "clean install" (altså, sletter alt på harddisken).

Videre så sies det at Win XP Professional er *mye* bedre enn Win XP Home. Jeg skal også oppgradere snart.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryter inn litt, hver gang jeg prøver å defragmentere kommer den til 10% og begynner på nytt igjen, hva kan det komme av?

Den begynner på nytt hver gang et program skriver til harddisken. For å unngå at dette skjer bør du starte maskinen i sikkermodus (Trykk F8 under oppstart). Mens du er i sikkermodus, kjør først en grundig diskscanning, og så defragmentering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryter inn litt, hver gang jeg prøver å defragmentere kommer den til 10% og begynner på nytt igjen, hva kan det komme av?

Start maskinen i sikkermodus før du starter defragmentering,da går det raskere. Om den starter på nytt hele tiden, så er det fordi det er et lite program som kjører i bakgrunnen som skriver til harddisken og gjør at defragmenteringen må starte på nytt. Det er mulig å lukke alle programmer med ctrl+alt+del, men det enkleste er å starte i sikkermodus og kjøre defragmentering derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den begynner på nytt hver gang et program skriver til harddisken. For å unngå at dette skjer bør du starte maskinen i sikkermodus (Trykk F8 under oppstart). Mens du er i sikkermodus, kjør først en grundig diskscanning, og så defragmentering.

OK. Takk skal du ha! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...

Hvor mange ganger begynner den på nytt?

Det *kan* være at den "skal" gjøre det i flere trinn, og at den faktisk gjør noe forskjellig for hver gang?

Ellers vil jeg anbefale at du tar backup av *alt* før du installerer XP, og gjør en "clean install" (altså, sletter alt på harddisken).

Videre så sies det at Win XP Professional er *mye* bedre enn Win XP Home. Jeg skal også oppgradere snart.

*klem*

Jeg trenger egentlig backup kun på DOL-mappen og MP3-mappen. Hvordan gjør jeg det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start maskinen i sikkermodus før du starter defragmentering,da går det raskere. Om den starter på nytt hele tiden, så er det fordi det er et lite program som kjører i bakgrunnen som skriver til harddisken og gjør at defragmenteringen må starte på nytt. Det er mulig å lukke alle programmer med ctrl+alt+del, men det enkleste er å starte i sikkermodus og kjøre defragmentering derfra.

Ja jeg leste det nå, citoyen skrev det også. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Hva med å defragmentere harddisken?

Og rydde i temp-files og cacher, osv?

Med vennlig hilsen

Det høres bra ut hvis jeg bare hadde visst hva du mener med det? Spiller jeg MP3 i winamp er det ingen problemer kun i mediaplayer, skjønner ikke helt hvorfor det skal hjelpe å rydde i filene? Defragmentere hardisken hvordan gjør jeg det,hva er det, og mister jeg alt jeg har der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...