Gå til innhold

sopp infeksjon i vagina

Anbefalte innlegg

sol21365380375

Hei!

Jeg er 25 år og plaget med sopp infeksjon i vagina. Det kommer og går. Har prøvd diflucan og det har noe effekt, men det kommer raskt igjen. Har fast partner og han har ingen symptomer. Var hos legen og hun sier det ikke er annet å gjøre enn å prøve canesten... Er det virkelig ikke mulig å bli kvitt det for godt?

Kan sopp infeksjon være clamydia? Har kun hvit aktig utflod.

Bør partner også behandles for sopp selv om han ikke har symptomer? Er det han som smitter meg om og om igjen?

Jeg undres...

Please svar...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71375-sopp-infeksjon-i-vagina/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest god bedring

Hei sol2. Jeg vil gi deg råd som de fleste leger fnyser av. Bland litt eddikk i rent vann og skyll innvendig. Det vil hjelpe på å få mere riktig ph-verdi i skjeden. Er du sår av soppen, så vil det svi, men det går over. Vask deg _kun_ med lactasyd eller asan i underlivet. Lag deg en spruteflaske som du skyller utenpå med til slutt. I den har du ørlite grann eddikk i vannet. Eddikklukten forsvinner. Jeg har selv vært plaget i mange år med dette og har brukt mange penger på å bli kvitt soppen. Det hjelper ikke å bli kvitt soppen så lenge man ikke gjør noe med årsaken til at du får den. Jeg har erfart at det er pga såpe som forandrer ph.verdien at man får soppinfeksjon. Eddikk i skyllevannet til håret er også et tips.

sol21365380375

Hei sol2. Jeg vil gi deg råd som de fleste leger fnyser av. Bland litt eddikk i rent vann og skyll innvendig. Det vil hjelpe på å få mere riktig ph-verdi i skjeden. Er du sår av soppen, så vil det svi, men det går over. Vask deg _kun_ med lactasyd eller asan i underlivet. Lag deg en spruteflaske som du skyller utenpå med til slutt. I den har du ørlite grann eddikk i vannet. Eddikklukten forsvinner. Jeg har selv vært plaget i mange år med dette og har brukt mange penger på å bli kvitt soppen. Det hjelper ikke å bli kvitt soppen så lenge man ikke gjør noe med årsaken til at du får den. Jeg har erfart at det er pga såpe som forandrer ph.verdien at man får soppinfeksjon. Eddikk i skyllevannet til håret er også et tips.

Takk for svaret. Jeg har prøvd vaginal skylling med eddik, jeg har tatt en dl 7% edikk i en liter vann... er det for sterkt eller ok?

Tror du det hjelper å drikke epledikk m vann også?

Er det sant at hvis man spiser mye søtt så kan man få mer sopp?

Har hørt at diabetikere ofte plages m sopp...

Jeg spiser mye søtt...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Takk for svaret. Jeg har prøvd vaginal skylling med eddik, jeg har tatt en dl 7% edikk i en liter vann... er det for sterkt eller ok?

Tror du det hjelper å drikke epledikk m vann også?

Er det sant at hvis man spiser mye søtt så kan man få mer sopp?

Har hørt at diabetikere ofte plages m sopp...

Jeg spiser mye søtt...

Hei,

Jeg har lite tro på¨youghurt og heller ikke mye tro på eddik. Men det er riktig at candida infeksjoner blir etablert fordi forholdene ligger til rette, f. eks. p.g.a. forandring i surhetsgraden. Men det er noe som forårsaker dette, gjerne bakterier. Få tatt en prøve for å undersøke om det er virkelig sopp du har u vagina! Når du så behandler din soppinfeksjon bør også partneren behandles, selv om han kanskje ikke har symptomer.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...