Gå til innhold

Hvordan finner jeg leilighet?


Gjest Dutte

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge vært på utkikk etter leilighet, ser etter annonser i avisa hver dag, men det er så vanskelig å finne noe som passer meg (Størrelse, pris, plassering i forhold til jobb og barnehage). Om jeg finner noe jeg liker, får noen andre den og ikke jeg...

Hvordan snakker/oppfører jeg meg i telefonen og under visninger av leiligheter for at jeg få leiligheten istedenfor noen av de andre interesserte???

Jeg begynner å bli skikkelig motløs og håper noen har tips til hvordan jeg får meg leilighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det gjelder å virke seriøs og hyggelig, og ikke virke kritisk til leiligheten. Gi uttrykk for at du har god råd, depositum/leie er selvsagt ikke noe problem.. Når du drar og ser på leiligheten kler du deg som om du skulle i jobbintervju. Vær imøtekommende og småprat med utleieren, men ikke overstrømmende.

Når du er ferdig med å se kan du si rett ut at du gjerne tar leiligheten (hvis det er det du vil) :)

Når det gjelder pris så må du jo belage deg på markedspris, ikke prut eller noe sånt! Da virker det som om du bare såvidt kan klare leien.. Da blir ikke utleieren interessert i å leie ut til deg, naturlig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har alltid skaffa meg leigd leilighet ved å setja annonse i avisa sjølv. Slik er eg som regel åleina eller ein av svært få som ser kåken.

Eg gidd aldri gå på visningar. Det er lotto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du byr bør du gi korte frister, kanskje bare en time eller to. Det legger press på megler og selger. Bor du i Oslo anbefaler jeg å melde deg inn i OBOS, det koster nesten ingenting og betyr at du har prioritet på enkelte boliger. Faktisk slipper du unna hele budrunden, og blir spurt når den er ferdig om du vil overta høyeste bud. Vi meldte oss inn i OBOS og allerede dagen etter fikk vi kjøpe en leilighet ved å overta høyeste bud fordi vi var de eneste OBOS-medlemmene som bød på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...