KSK1365380361 Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Kjære Sats! For det første vil jeg få gratulere med tvillinggraviditeten, det er jo bare helt fantastisk. Selv om man sikkert blir litt skjelven med en gang er det jo flott uttelling etter så mange forsøk. Du "kjenner" vel ikke meg, men jeg har vært inne på sidene her og lest noen måneder og har kommet med noen få innlegg. Jeg husker du ble overstimulert og tenkte derfor jeg ville spørre deg hvordan det artet seg, fra du tok ut eggene og til du skjønte at noe var galt. Jeg er nettopp ferdig med mitt andre forsøk, er på rugedag 2 nå. Hadde ca 17 eggposer og fikk ut 14 egg (noen flere enn første forsøk). Jeg har egentlig vært i mye bedre form denne gangen enn forrige gang etter uttak, bortsett fra at jeg har ganske mye smerter på høyre side av magen som stråler opp i siden. Magen er også enda ganske så oppblåst. Smertene i siden er ganske stikkende og vonde og det blir verre for hver dag. Før jeg skulle sette eggløsningssprøyten fikk jeg beskjed om å være obs dersom jeg ble kvalm, fikk diare etc. i og med at østradiolnivået mitt var en del høyere denne gangen enn forrige gang (samme dose medisiner begge ganger). Fikk sterke magesmerter etter sprøyten, men ingen kvalme etc. Kan også nevne at jeg har problemer med å få tisset ordentlig. Jeg er jo klar over at eggposene skal fylle seg igjen og at det helst er det som forårsaker smertene mine,men jeg må innrømme at jeg er litt engstelig likevel. Tenkte at siden du nylig har vært igjennom det kanskje kunne si meg om dette kan tyde på overstimulering. Takknemlig for svar og ønsker deg masse lykke til i månedene som kommer! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løve69 Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Hei å deg KSK! Så at spørsmålet var rettet til sats, men drister meg innpå allikevel. Synes at du enkelt og greit skal ringe til klinikken du har vært på og fortelle hvordan du har det. Dette ligner nok på overstimulering, og det er ingen grunn til at du skal gå for deg selv å være engstelig. Jeg fikk beskjed om å ta det helt med ro, være forsiktig med væskeinntak og salt (det binder jo væske i kroppen) og å følge med på vekten. Da måler du hvor mye væske som "setter" seg i kroppen, og har du en vektøkning på 1 kg fra en dag til en annen trenger en hjelp. Problemene kommer for fullt hvis egget fester seg, da begynner det å produsere samme "stoff" som overstimuleringen din har gjort(en veldig enkel forklaring det her) og da svulmer kroppen opp igjen. Det er da en som oftest trenger hjelp til å bli kvitt væsken som hoper seg opp og får tappet denne på sykehuset. Jeg fikk beskjed om at dette i så fall ville skje etter 10-11 dager etter innsetting. Håper at dette var ørlitegrann oppklarende. Føler du deg ikke bedre i morgen, så ta kontakt med klinikken. Ønsker deg lykke til, og ironisk nok så håper jeg virkelig at det blir kjempespreng i magen om noen dager.... Stor optimistisk klem fra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skau Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Hei å deg KSK! Så at spørsmålet var rettet til sats, men drister meg innpå allikevel. Synes at du enkelt og greit skal ringe til klinikken du har vært på og fortelle hvordan du har det. Dette ligner nok på overstimulering, og det er ingen grunn til at du skal gå for deg selv å være engstelig. Jeg fikk beskjed om å ta det helt med ro, være forsiktig med væskeinntak og salt (det binder jo væske i kroppen) og å følge med på vekten. Da måler du hvor mye væske som "setter" seg i kroppen, og har du en vektøkning på 1 kg fra en dag til en annen trenger en hjelp. Problemene kommer for fullt hvis egget fester seg, da begynner det å produsere samme "stoff" som overstimuleringen din har gjort(en veldig enkel forklaring det her) og da svulmer kroppen opp igjen. Det er da en som oftest trenger hjelp til å bli kvitt væsken som hoper seg opp og får tappet denne på sykehuset. Jeg fikk beskjed om at dette i så fall ville skje etter 10-11 dager etter innsetting. Håper at dette var ørlitegrann oppklarende. Føler du deg ikke bedre i morgen, så ta kontakt med klinikken. Ønsker deg lykke til, og ironisk nok så håper jeg virkelig at det blir kjempespreng i magen om noen dager.... Stor optimistisk klem fra Hei. Jeg var veldig øm og stor mage + smerter i underlivet ca 1 uke etter egguttak. Deretter var det greit i ca 5 dager - så begynte magen å blåse seg opp igjen. Egentlig så var det det jeg ventet på for da var jeg gravid iflg. kontoret -smertene ville begynne å komme tilbake da. Jeg var og er overlykkelig. Men dersom du har vondt i magen nå - tar du kontakt med sykehuset og får deg en sykemelding ut i uken for å ta det med ro. Jeg fikk beskjed om å ta det med ro, drikke masse vann, men prøve å innta lite salt. LYkke til - og fælt å si det men du bør håpe sterkt på at du får vondt i magen igjen. Jeg har nå vært sykemeldt en uke igjen på grunn av smerter ved overstimuleringen, men der var ikke så mye væske at der var nødvendig for innleggelse. Så jeg har vært veldig heldig med tanke på hvordan SATS ha hatt det. Hun må ha vært veldig overstimulert. Lykke til igjen KSK og måtte magen bli vond igjen ! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silvana1365380201 Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Hei KSK, jeg drister meg også innpå selv om spørsmålene dine er til sats....... Hentet ut 18 egg (mot 9 første gang) for nesten to uker siden, og har ruget i 10 dager nå. Har vært utrolig oppblåst og "pjusk" i formen, så ga det seg litt for noen dager siden, men nå er det på'n igjen. De siste par dagene, og særlig i dag er jeg mye mer oppblåst igjen, og smertene har tatt seg opp. Det "stikker" og "verker", og så murrer det endel i ryggen og nedover bena. Som det er sagt tidligere av andre kan det virke som jeg også er overstimulert, men jeg har aldri hørt om dette før. Har ikke vært i kontakt med klinikken, siden det er så få dager til jeg skal testes, og jeg har kunnet ta det med ro fordi jeg valgte sykmelding etter innsettingen denne gangen. Jeg kjenner meg veldig godt igjen i din situasjon, men hvis du er engstelig synes jeg du skal ta kontakt med klinikken, slik at du slipper å være bekymret og evt kan få en sykmelding slik at du kan ta det med ro. Lykke til med rugingen! Klem 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.