Gå til innhold

terrorist strikes against American interests


Sør

Anbefalte innlegg

Interessant undersøkelse i Kanada:

"Hele 69 prosent av de spurte mener at USA må bære "noe" av ansvaret for angrepene, ikke minst på grunn av utenrikspolitikken."

Kilde: http://aftenbladet.no/nyheter/utenriks/article.jhtml?articleID=136398

"84 per cent of Canadians think the U.S. bears some (69 per cent) or all (15 per cent) responsibility for terrorist strikes against American interests."

Kilde: http://www.ctv.ca/servlet/ArticleNews/story/CTVNews/20020907/terror_poll_020906/Canada/story/

===

84% mener at USA enten helt eller delvis har seg selv å takke...

Er det noen som har sett lignende undersøkelser utført i USA?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir som å hevde at jenter som kler seg utfordrende, har seg selv å takke hvis de blir voldtatt.

Å kjempe for frihet og demokrati koster mye, og man får mange fiender.

Slik sett har man seg selv og takke, men heldigvis er USA og GB villige til å kjempe den gode strid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke undertegnet

GOd formidag, Sør!

Ja, så har amrikanerne mer innblikk på seg og sine feil enn jeg har tillagt dem tidligere.

Jeg tror det er viktig for rikets sikkerhet at svaret er som det er. Det nermer seg tross alt 11. sept. med stormskritt. (Kan undersøkelsen være fingert?, sånn at man "blirgjør" BihnLaden?)

Nei, jeg har ikke sett lignende undersøkelser før nå, så takk for linken(e).

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir som å hevde at jenter som kler seg utfordrende, har seg selv å takke hvis de blir voldtatt.

Å kjempe for frihet og demokrati koster mye, og man får mange fiender.

Slik sett har man seg selv og takke, men heldigvis er USA og GB villige til å kjempe den gode strid.

Å trekke voldtekts-eksempelet inn her er usmakelig. En jente som kler seg "utfordrende" har overhodet ikke skadet, angrepet eller innvadert den som voldtar henne.

===

Du skriver: "Å kjempe for frihet og demokrati koster mye, og man får mange fiender."

Undersøkelsen viser vel at 84% av folk i Kanada mener at USA gjør andre ting enn å "kjempe for frihet og demokrati".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke undertegnet

Det blir som å hevde at jenter som kler seg utfordrende, har seg selv å takke hvis de blir voldtatt.

Å kjempe for frihet og demokrati koster mye, og man får mange fiender.

Slik sett har man seg selv og takke, men heldigvis er USA og GB villige til å kjempe den gode strid.

Du og jeg har nok synspunkter som er så langt fra hverandre de kan komme.

Øye for øye, tann for tann er ikke helt min stil.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GOd formidag, Sør!

Ja, så har amrikanerne mer innblikk på seg og sine feil enn jeg har tillagt dem tidligere.

Jeg tror det er viktig for rikets sikkerhet at svaret er som det er. Det nermer seg tross alt 11. sept. med stormskritt. (Kan undersøkelsen være fingert?, sånn at man "blirgjør" BihnLaden?)

Nei, jeg har ikke sett lignende undersøkelser før nå, så takk for linken(e).

Mvh

Hei,

Undersøkelsen er fra Kanada, og ikke USA. Det aner meg at en svært liten andel av befolkningen i USA kobler USAs utenrikspolitikk sammen med terror-angrepene.

Det er egentlig tragisk at USA fører en slik politikk som de gjør - det skaper flere og flere uvenner for dem, og det er trist. De har en maktposisjon i verden de virkelig kunne ha brukt til det gode.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ikke undertegnet

Det blir som å hevde at jenter som kler seg utfordrende, har seg selv å takke hvis de blir voldtatt.

Å kjempe for frihet og demokrati koster mye, og man får mange fiender.

Slik sett har man seg selv og takke, men heldigvis er USA og GB villige til å kjempe den gode strid.

Hvordan er det du mener at amrikanerne kjemper for "frihet og demokrati"?

Du burde hatt en plass i Buch sin regering, du sklir nok rett inn. (Dette er ikke ment som ett komplimang, om du tok det sånn.)

Jeg tror ikke det er tillfeldig at terror angrepet kom når buch er president jamfør, t.eks. Clinten.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes helt sikkert slike undersøkelser dersom du søker på nettet. Amerikanske forskere, redaktører, kommentatorer og andre ressurser har i flere år hevdet at USA gjør seg en bjørnetjeneste gjennom sin "aggressive" utenrikspolitikk.

Riktignok har amerikanske politikere og hollywoodstjerner bidratt til stereotype forestillinger om det amerikanske folket, men USA har også et av verdens mest mangfoldige, oppdaterte og kritiske forskersamfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest filiyokus

Du og jeg har nok synspunkter som er så langt fra hverandre de kan komme.

Øye for øye, tann for tann er ikke helt min stil.

Mvh

Hvordan skal man vite at du er samme "ikke undertegnet" som de to andre her i tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...