Gå til innhold

luft i magen


jan1365380333

Anbefalte innlegg

har slitt med mye luft i magen nå i to uker har kuttet ut egg og andre ting men det hjelper lite,

hvorfor er magen blitt så rotten , hva finnes av medisiner som hjelper , og hvilke bivirkninger har eventuelt de???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør på apoteket.

På apoteket har de noe som heter Beanos. På helsekosten har de noe som heter Gastriblett. Det siste er best (men folk er jo forskjellige, og årsakene til plagen). Ingen bivirkninger med Beanos det jeg veit, men Gastriblett gir deg en slags kjølig peppermyntesmak i magen, om du ikke liker det, så...Ellers kommer luft i magen av mye, oftest at du uten å merke det, svelger mye luft når du drikker eller spiser. Stress eller bekymringer er også vanlig årsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På apoteket har de noe som heter Beanos. På helsekosten har de noe som heter Gastriblett. Det siste er best (men folk er jo forskjellige, og årsakene til plagen). Ingen bivirkninger med Beanos det jeg veit, men Gastriblett gir deg en slags kjølig peppermyntesmak i magen, om du ikke liker det, så...Ellers kommer luft i magen av mye, oftest at du uten å merke det, svelger mye luft når du drikker eller spiser. Stress eller bekymringer er også vanlig årsak.

Minifon er bedre enn Beanos. Den siste er ny, og derfor er det ikke så mange som har gjort seg opp noen mening om den enda. Den andre er mer kjent, og den fungerer greit. Den kan du ta på tom mage, mens Beanos må tas i forbindelse med mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melk og melkeprodukter har den virkningen på mange. Har du prøvd å la være å drikke melk og spise fløteis og andre prod. med melk/fløte i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melk og melkeprodukter har den virkningen på mange. Har du prøvd å la være å drikke melk og spise fløteis og andre prod. med melk/fløte i?

takker høflig for tipset, nei jeg bruker melk på kornflaksen om morgen, og en eller to melkeprotein drinker med vann, protein drinkene kan jeg kutte men kornflaksen blir tøff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok en ubalanse i bakteriefloraen.

Biola inneholder masse av de gode tarmbakteriene, så dersom du klarer denne drikken er det å anbefale. Hvis ikke er cultura eller drikkeyoughurt/youhurt ok erstatninger.

Kutt ned på de "vanlige/ubehandlede" melkeproduktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest toriskogen

Det er nok en ubalanse i bakteriefloraen.

Biola inneholder masse av de gode tarmbakteriene, så dersom du klarer denne drikken er det å anbefale. Hvis ikke er cultura eller drikkeyoughurt/youhurt ok erstatninger.

Kutt ned på de "vanlige/ubehandlede" melkeproduktene.

takk for tipset, biola har jeg aldri hørt om.

selges den på dagligvaren eller apoteket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest toriskogen

Det er nok en ubalanse i bakteriefloraen.

Biola inneholder masse av de gode tarmbakteriene, så dersom du klarer denne drikken er det å anbefale. Hvis ikke er cultura eller drikkeyoughurt/youhurt ok erstatninger.

Kutt ned på de "vanlige/ubehandlede" melkeproduktene.

tusen takk for svar.

det er biola med flere smaker, er det den naturel du mener eller er det det samme???

cultura er det også mange sorter av??? bortsett fra på kornflaksen om morgen har jeg ikke drukket melk på 5-6 år, liker det ikke, men den cultura var jo ganske grei den, nå bøtter jeg innpå med både cultura, drikkeyoghurt og biola i store mengder, jeg har en date med ei flott jente lørdag og har helt panikk pga magen. forsøkte noen piller som var annbefalt først, men de virket ikke, så setter jeg min lit til biola og cultura,(sviske biolaen var god den men det er jo så mye sukker i den) hvor mye cultura og hvilken type anbefaler du ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar.

det er biola med flere smaker, er det den naturel du mener eller er det det samme???

cultura er det også mange sorter av??? bortsett fra på kornflaksen om morgen har jeg ikke drukket melk på 5-6 år, liker det ikke, men den cultura var jo ganske grei den, nå bøtter jeg innpå med både cultura, drikkeyoghurt og biola i store mengder, jeg har en date med ei flott jente lørdag og har helt panikk pga magen. forsøkte noen piller som var annbefalt først, men de virket ikke, så setter jeg min lit til biola og cultura,(sviske biolaen var god den men det er jo så mye sukker i den) hvor mye cultura og hvilken type anbefaler du ???

Her kan du lese litt om biola og cultura:

http://www.tine.no/forbrukerernering/5071/

Etter sigende holder det med ett glass biola daglig :-) Kanskje to dersom det haster. Det er ingen bivirkninger på overdosering.

Mer info:

http://www.tine.no/forbrukerernering/5086/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...