Gå til innhold

pc-en låser seg hele tiden.


forbrenner

Anbefalte innlegg

Dette gjelder ikke min private pc,men en som innlagte her på avdelinga jeg er innlagt for bruke til internett.

Den låser seg veldig,veldig ofte.

De finner ikke ut av feilen,den har vært inne på reprsjon,men ikke om den har endret seg.

Den har nettopp fått mer minne,det er nok plass på harddisken,ingen virus,og vedlikeholds programmer kjøres gjvennlig.

Hva kan være galt??

Den har vanligvis bare explorer kjørende når den brukes,eller Opera og Irc(mIrc) sammtidig aldri flere programmer nå.

Før kunne jeg kjøre Kaaza i tillegg,men har fjernet den nå.Men allikavel låser den seg,og vansligvis hjelper det ikke å vente på at den skal komme seg(har ventet opp i en time en gang),man må slå pc-en helt av(ctrl+alt+delete virker heller ikke da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Det første jeg tenker på er skjermkort som ikke sitter skikkelig eller er korrodert på kantkonnektor, kjøleproblem for prosessoren eller defekt minnebrikke. Kanskje defekt hovedkort. Fryser musepeker og alt fullstendig og brått ? Kjøleproblem er vanligst, men da fryser maskinen på samme tid omtrent mellom 10 og 30 min etter at du slår den på fra kald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som slår meg er feil på en eller flere minnebrikker. Kommer det noen feilmeldinger når den låser seg?

Takk,begge for svar!!

Skal spørre noen her om vi kan åpne og se på pc-en.

Citoyen:det kommer ingenfeilmedlinger opp.

Igjen:

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvilke situasjoner låser den seg?

Låser den seg og blir helt stille (bortsett fra viftene) eller hører en at den jobber?

Hvilket hovedkort er det? Hvilken prosessor?

Hvis den har vært på reparasjon har de sikkert prøvd å reinstallere windows, dermed er den muligheten ute av verden. Biosen på hovedkortet kan trenge en oppdatering, ev. laste ned nye drivere til alle kort pluss chipsettet på hovedkortet (finner drivere og bios på produsentens sider).

Fungerer ikke det heller er stort sett eneste løsning å bytte en og en del til den fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...