Gå til innhold

Reinstalasjon av win 98


jinninn

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med dette?

Jeg har en gammel(3 år) pc som kresjer hele tiden.Nå tenkte jeg at min datter skulle overta den og ville prøve å renske den opp.Den er ikke tilkoblet internett mer.Fjernet mange programmer fra kontrollpanelet,og når jeg skulle restarte den,kom det bare noe (for meg ) uforståelig opp....tilslutt prøver jeg da og reinstalere Win 98 og får denne feilmeldingen:

Finner ikke C:/WININST0.400/SETUPPP.INF-filen

Melding SU0409

ok

Instalasjon

Finner ikke filen

(0x1390)

Hvordan kan jeg finne igjen og legge inn denne filen? Er det sånn at jeg akn klare og gjøre det selv?Er ikke _så_datakyndig,så her må det inn med teskje*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Harddisk skadet eller virus. Du trenger en Windows oppstartdiskett som er sperret for skriving fra en annen maskin med win98.

Helt sikkert ikke virus.Men at hardisken kan være skadet går jeg med på,men den har vært sånn hele tiden.(grr)

Jeg har en oppstartdiskett selv,men duger ikke den? Jeg klarte å legge inn hele pakka i stad,men da den skulle restarte gikk det gærnt igjen,ognå er jeg like langt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Helt sikkert ikke virus.Men at hardisken kan være skadet går jeg med på,men den har vært sånn hele tiden.(grr)

Jeg har en oppstartdiskett selv,men duger ikke den? Jeg klarte å legge inn hele pakka i stad,men da den skulle restarte gikk det gærnt igjen,ognå er jeg like langt....

Ikke greit å finne ut hva som er galt, men formater disken, da skulle du få rapport om feil. Noen feil kan skjules for formateringen og må avsløres ved at alle sektorer leses og skrives til. Harddisker skades i 80-90% ved støt, de tåler svært lite egentlig, og en støtskade kan utvikle seg langsomt til en feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Helt sikkert ikke virus.Men at hardisken kan være skadet går jeg med på,men den har vært sånn hele tiden.(grr)

Jeg har en oppstartdiskett selv,men duger ikke den? Jeg klarte å legge inn hele pakka i stad,men da den skulle restarte gikk det gærnt igjen,ognå er jeg like langt....

Det kan ligge virus på oppstartdisketter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...