Gå til innhold

uheldig opphold i p-pille-syklusen


veldigusikker

Anbefalte innlegg

veldigusikker

Jeg er på slutten av et brett med p-pillen Trionetta og glemte en kveld pillen (etter at menstruasjonen min var begynt). Jeg tok denne pillen neste kveld, og den som skulle tas neste kveld neste morgen. Er jeg "trygg" når jeg nå begynner på nytt brett igjen eller må jeg vente en hel måned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var det en tablett med eller uten hormoner du glemte?

Og gikk det eventuelt mer enn 36 timer? (neste morgen er litt vagt, det er antall timer som betyr noe...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldigusikker

Var det en tablett med eller uten hormoner du glemte?

Og gikk det eventuelt mer enn 36 timer? (neste morgen er litt vagt, det er antall timer som betyr noe...)

Det var en hormonfri tablett jeg glemte.

Dag 1: tok tabletten(hormonfri) 21.30

Dag 2:tok ingen tablett

Dag 3: tok tabletten(hormonfri) som skulle vært tatt på dag 2. klokken 21.30

Dag 4: tok en tablett(hormnofri) om morgenen(ca kl 8). Tok igjen en tablett(hormonfri) klokken 21.30

Dag 5: tok tablett(hormonfri) på vanlig vis klokken 21.30

Dag 5: Begynte på nytt brett, tok en tablett 21.30 med hormoner.

Osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det betyr ingenting om du glemmer de hormonfri tablettene, du må bare huske å begynne med de aktive på et nytt brett til rett tid

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...