Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! jeg har atopisk eksem på hendene, og reagerer på fuktighet/kulde. Jeg begynner også og klø hvis jeg skreller en appelsin, potet, eller får annen "råkost-saft" på fingrene. I det siste har jeg imidlertid fått eksemutbrudd uten at jeg har vært borti slike ting. Det jeg derfor lurer på er om det er mulig at jeg kan få eksem på hendene etter å ha spist enkelte produkter? Er det mulig å foreta en test hvor det kommer frem hva jeg ikke tåler å ta på og hva jeg ikke tåler å spise m.t.p. kløe på fingrene?

Fortsetter under...

Skrevet

Hei! Det går an å teste seg for hva en ikke tåler. Dette gjøres ved sykehus, etter henvisning fra din lege. Du kan også få utbrudd på hendene av ting du ikke tåler å spise/drikke. Det er også mulig at du har kontaktallergi. D.v.s. du reagerer på ting du kommer i kontakt med.

Jeg ville imidlertid ikke godtatt at jeg hadde denne atopiske eksemen i utgangspunktet. Du kan helt sikkert få midler som kan hjelpe deg ved utbrudd, men du er jo like langt. Allergien har du jo fremdeles. Det burde vel heller vært en mulighet å tenke over hvorfor du reagerer som du gjør overfor disse tingene. Jeg gikk selv i 8 år med allergi som stadig utviklet seg, til tross for kortisonbehandling, medisiner, daglige lysbehandlinger ved sykehuset. Jeg ble frisk for litt over 1 år siden, da legen mente jeg trengte viktige vitaminer og næringsstoffer. Kroppen ordnet da opp selv, og jeg har ikke tatt en eneste tablett siden da. Du må gjerne sende meg en mail dersom du ønsker det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...