Gå til innhold

Skal vi si noe her? Om arv ?


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Vet ikke om innlegget egentlig handler om arv. Men her er det:

Da jeg først begynte å vanke i husene til mine svigerforeldre sto der en rosemalt stor kiste. Den var kjempe fin og gammel.

Jeg oppdaget plutselig at denne kisten var borte. Svigermor er død og svigerfar husker ikke hvor den er blitt av. Min mann ønsker ikke å lage noen krig ut av dette, derfor ønsker han ikke å ta opp dette med sin bror. Jeg har veldig lyst til å høre med min svigerinne om de har fått denne kisten.

Det er nemlig svært mye i svigerfars hus som vi til stadighet får høre er min svogers.

Skal jeg bare la dette blåse ut i sanden eller skal jeg ta det opp? Egentlig føler jeg ikke at det er min rett, men vurderer det likevel.

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ting har jeg bestemt meg for for lenge siden; det som tilhører mine svigerforeldre av gods og gull, skal jeg_aldri_blande meg opp i når det en gang i tiden eventuelt blir arv. Det skal min mann og hans søster få ordne uten den minste innblanding.

Hva din svigerfar eventuelt måtte ha gitt bort, enten han husker det eller ei, får bli hans sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

En ting har jeg bestemt meg for for lenge siden; det som tilhører mine svigerforeldre av gods og gull, skal jeg_aldri_blande meg opp i når det en gang i tiden eventuelt blir arv. Det skal min mann og hans søster få ordne uten den minste innblanding.

Hva din svigerfar eventuelt måtte ha gitt bort, enten han husker det eller ei, får bli hans sak.

Joda i utgangspunktet er jeg enig med deg mette. Men det irriterer meg at alt det gamle, altså fra min manns besteforeldre er lagt hevd på av hans søsken. Og burde ikke hans søsken klarere dette med sin bror? Jeg har ikke gitt meg ennå, min mann skal få ta dette opp med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Nei, du skal selvfølgelig ikke si noe.

Jeg blir nok ikke å si noe. Er litt feig sånn sett. Og jeg skjønner godt at min mann ikke vil si noe. Selv om dette er en kiste jeg har hatt lyst på lenge før jeg så den hos mine svigerforeldre.

Men det irriterer meg at denne familien skal kare til seg alt av det som er igjen etter min manns besteforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Om noen skulle tatt det opp, så burde det vært mannen din, ikke deg, syns nå jeg...

Er egentlig helt enig med deg, Anki. Jeg har aldri hatt noen sans for å blande meg opp i slike ting. Får forsøke å bearbeide mannen min litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...