Gå til innhold

Brystreduksjon - kriterier og erfaringer?


Gjest Lange Pupper

Anbefalte innlegg

Gjest Lange Pupper

Jeg har planer om å få gjort en brystreduksjon, men jeg vil gjerne høre litt om hva slags kriterier det er for å få det gjort, og om erfaringer andre har.

Flere jeg kjenner som jeg VET har krav på reduksjon, har dårlige opplevelser etter konsultasjon hos lege. De har fått høre bla annet at hun ene måtte slanke seg noe voldsomt før de kunne gjøre noe, ei annen fikk beskjed om å lære å like kroppen sin slik den var. Disse har hatt store rygg og skulder problemer pga for stor byste. De hadde ikke selvtillit til å gå videre med saken, etter en slik mottagelse.

Greit nok at man sikkert må være innen en viss gruppe når det gjelder mål pga risikoen, men når man virkelig sliter med rygg og skuldre synes jeg man bør se det litt mellom fingrene.

Men for å fortelle litt om meg, jeg er 24, så har jeg fått mitt 3dje barn, og ønsker ikke flere. Jeg er 165 cm høy, og veier ca 63 kg. Str 75E/F i bh. Har ofte vondt i ryggen og i nakke og skuldre. Holdningen er ikke rett og rak som den var da jeg var liten, den er nå krom fordi fordelene er så tunge. Brystene mine henger ned til navlen omtrent når jeg ikke har bh på.

Det er ikke så morro heller å få kommentarer fra barna om at -”Du har så lange pupper du mamma”.

Skulle gjerne ha redusert brystene mine, håper jeg har lange pupper nok, og de målene og plagene som kreves... Håper også at ikke alle har dårlige opplevelser fra dette...

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk innvilget dekket operasjon, hvor jeg skal fikse på noe. Jeg har ikke plager i nakke/skuldre, det går på kosmetiske plager, - men hvordan en opplever dette er også noe legen tar i betraktning når han sender inn ønsket om operasjon til sykehuset.

Han spurte meg om jeg hadde ryggplager e.l., fordi dette kunne være med på å øke sjansen for å få det dekket. Jeg ville ikke lyve på meg dette, så jeg sa nei, men jeg sa at det som gjør at jeg ønsker operasjon, er så viktig for meg at jeg tenker på det flere ganger daglig, og at hvis jeg ikke får det dekket, vil jeg gjøre det privat.

Uansett, jeg fikk svarbrev fra sykehuset om at operasjon var innvilget, og det er jeg kjempeglad for. Så det trenger ikke være så uforståelig vanskelig å få det innvilget, det kommer an på hvor mye du er plaget med dette, både fysisk og psykisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din høyde og bryststørrelse sier meg at du bør ha krav på en reduksjon.

Uansett om du sier det er pga nakke/skuldre eller psykisk.

Dersom du blir latterliggjort, bytter du lege...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest redusert

Jeg ble satt på venteliste for operasjon da jeg var litt yngre enn deg. Stod på ventelista i 4,5 år og tok i mellomtida av 15 kg, sånn at min vekt var som din. Kan ikke tro du trenger slanke deg før operasjonen. Jeg opererte bort nesten en kg av vert bryst og er fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...