Gå til innhold

Hva er lurest?


Gjest sussi

Anbefalte innlegg

Heisann :-)

Dersom en søt liten uskyldig rakker tifeldigvis har truffet med noen steiner på frontruten og på siden av bilen. Hva vil da være mest gunstig å gjøre? Ta det på forsikringen som steinsprut, eller bare si det som det er?

Vil forsikringen dekke det når det er unger som har gjort dette?

Opplys meg da folkens *s*

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barn er vel "hærverk". Herverk er kaskoskader, og har både egenandel og bonusreduksjon.

Ta det som steinsprut, da får du ikke dekket siden av bilen, men byttet glasset for 1500,-

Dersom ruta kan repareres er det nok ingen egenandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan enten si det som det er og tape bonus eller du kan si det er steinsprut og betale 1500 i egenandel.

Du kan forsøke å få det igjen hos foreldrene, men hvis disse ikke vil betale er du like langt. For at foreldrene skal være erstatnigspliktige må barnet være så gammelt at han/hun skjønner at de har gjort noe galt. Hvor denne grensen går i alder er litt flytende fordi det handler også om hvor langt barnet har kommet i utvikling. Men som en tommelfinger regel er det rundt 12 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan enten si det som det er og tape bonus eller du kan si det er steinsprut og betale 1500 i egenandel.

Du kan forsøke å få det igjen hos foreldrene, men hvis disse ikke vil betale er du like langt. For at foreldrene skal være erstatnigspliktige må barnet være så gammelt at han/hun skjønner at de har gjort noe galt. Hvor denne grensen går i alder er litt flytende fordi det handler også om hvor langt barnet har kommet i utvikling. Men som en tommelfinger regel er det rundt 12 år.

Heisann :-)

Den lille karen er fem år, og foreldrene har tilbudt seg å betale "gildet".... Men, jeg har jo lyst til å gjøre sånn at det blir rimeligst mulig for de da..

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :-)

Den lille karen er fem år, og foreldrene har tilbudt seg å betale "gildet".... Men, jeg har jo lyst til å gjøre sånn at det blir rimeligst mulig for de da..

Mvh

Enig med deg i at du ønsker å gjøre det billigst mulig. Dette er jo ikke noe moro for noen parter.

Jeg lånte en bil av en kamerat en gang og kjørte på ett byggefelt. Plutselig kom det en guttunge på ca. 12 år på lånt sykkel fra en sideveg og svingte mot meg. Han klarte ikke svingen og kom over i min kjørebane, heldigvis jeg klarte å stoppet før det smalt. Guttungen havnet på panseret, men gjorde seg ikke noe. Sykkelen ble ganske ødelagt og bilen fikk en liten bulk på panseret. Disse foreldrene nektet å betale, noe jeg fikk beskjed om fra deres advokat. Men jeg skal si deg jeg sa fra i klartekst. Mulig de har en juridisk mulighet til å slippe unna, men det finnes også ett moralsk ansvar.

Så det er ikke alle foreldre som tar like mye ansvar for sine barns oppførsel som de du har med å gjøre.

Fint at det løste seg bra for deg:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...